نیروهای سوریە دمکراتیک: حملات نظامی ارتش متجاوز ترکیه به شمال و شرق سوریه ادامه دارند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیك در یک اطلاعیه جزئیات حملات روزهای گذشتە به مناطق شمال و شرق سوریه را منتشر کرد.

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیك در یک اطلاعیه جزئیات حملات روزهای گذشتە به مناطق شمال و شرق سوریه را منتشر کرد.

در حالی که نیروهای سوریه دمکراتیک از تداوم حملات نظامی ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه در دهمین روز متوالی خبر داده‌اند، نوروز احمد عضو شورای فرماندهی کل قسد در سخنانی با دعوت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به انجام وظایفش، همچنین از مواضع ضعیف روسیه و رژیم سوریه در قبال حملات ترکیه انتقاد کرد.

قسد می‌گوید تجاوز نظامی ترکیه با هواپیماهای جنگی، پهبادها، توپخانه‌ و تانک انواع سلاح‌های سنگین تاکنون ادامه داشته‌اند.

دیروز از جمله یک بیمارستان در روستای "غره‌‌موخ" کوبانی بمباران شد. این حملات در روزهای گذشته علاوه بر تلفات انسانی در عین حال منجر به ویرانی املاک و منازل مسکونی ساکنین منطقه شده و خسارات چشمگیری به معیشت مردم منطقه زده است که عمدتا مشغول کشاورزی در زمین‌های زراعی مرزی و دام‌پروی هستند.

نیروهای آزادیبخش عفرین و نیروهای سوریه دمکراتیک در چند عملیات تلافی‌جویانه مواضع نیروهای اشغالگر در شمال سوریه را برای گرفتن انتقام شهیدان هدف سلسه حملاتی قرار داده اند.

نوروز احمد عضو فرماندهی کل قسد با شرکت در یک جلسه آنلاین که مرکز خبررسانی یگان‌های مدافع زنان و سازمان زنان کنگرەی استار ترتیب داده بودند به شهدای کشتار جمعی حملات هوایی نوزدهم نوامبر در حوالی شهر درک روژاوا ادای احترام کرد و گفت رژیم اشغالگر هچنین اردوگاه محل نگهداری زندانیان داعش را هدف حمله قرار داده تا تبه‌کاران این سازمان را از زندان فراری دهد. او موضع منفعل نیروهای بین‌المللی در اینباره را مورد انتقاد قرار داد و از ائتلاف جهانی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا خواست به وظایف خود عمل کند. نوروز احمد همچنین موضع مسکو و دمشق را ضعیف خواند و مورد انتقاد قرار داد.