خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

راهپیمایی ساکنان اقلیم فرات: از دستاوردهایمان که با خون ده‌ها هزار شهید مهیا شدند دفاع می‌کنیم

ساکنان اقلیم فرات با برگزاری راه‌پیمایی جمعی علیه اشغالگری ترکیه اعلام کردند که آنان دستاوردهای خود را با خون ده‌ها هزار شهید آفریده‌اند و برای صیانت از این دستاوردها ایستادگی خواهند کرد.

هزاران نفر از ساکنان اقلیم فرات شمال و شرق سوریه علیه حملات رژیم متجاوز ترکیه راهپیمایی باشکوهی را در کوبانی برگزار کردند.

در این راهپیمایی نمایندگان احزاب سیاسی، خانواده شهیدان و طیف‌های مختلف جامعه حضور بهم رساندند.

شرکت کنندگان تصاویری از شهیدان و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بدست گرفته و پی‌در پی شعارهای «مرگ بر خائنان»، «بژی برخودانا ق.س.د»، «بژی سروک آپو» را سر ‌دادند.

پس از یک دقیقه سکوت در احترام به شهیدان راه آزادی، محمد شاهین رئیس مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان اقلیم فرات سخنانی ایراد کرد.

شاهین خاطرنشان کرد که آنان از هیچ، زندگی آفریدند و گفت:"١١ سال است انقلاب آزادی روژاوا به ثمر نشسته است. با کمترین امکانات و در کمترین فرصت‌ها ما از هیچ، زندگی آفریدیم. ما دستاوردهای مقدس بسیاری را میسر کردیم."

شاهین یادآور شد که رژیم اشغالگر ترک درصدد است به این دستاوردها پایان دهد، اما خلق‌های شمال و شرق سوریه تا آخرین نفس از دستاوردهایشان محافظت می‌کنند.

در ادامه افزود:"ما سوگند یاد می‌کنیم که مبارزه را شعله‌ور کرده و تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از پای ننشینیم."

راهپیمایی با سردادن شعار به پایان رسید.