صالح گدو: ENKS با بیانات دشمنانه خود تلاش می‌کند تا علیه خودمدیریتی به سیاه‌نمایی دست بزند

صالح گدو دبیرکل حزب چپ دمکراتیک سوریه اظهارات شورای میهنی کورد سوریه (ENKS) علیه خودمدیریتی را با عنوان دشمنی توصیف کرد و اعلام نمود که هدف اصلی ENKS از این بیانات دشمنانه دست زدن به سیاه‌نمایی علیه خودمدیریتی روژآوا است.

در مقابل حملات مداوم علیه مناطق شمال-شرق سوریه و خودمدیریتی از سوی ارتش اشغالگر ترک، شورای میهنی کورد در سوریه (ENKS) گاه و بیگاه تلاش می‌کند از هر طریق ممکن به سیاه‌نمایی علیه خود‌مدیریتی دست بزند. اخیرا سطح دشمنی‌های شورای میهنی کورد سوریه علیه مسئله کورد و خودمدیریتی افزایش یافته‌اند. مسئولان شورای میهنی سوریه روزانه در رسانه‌های خود بیانیه‌هایی را صادر کرده و خودمدیریتی را که در سایه خون هزاران شهید تاسیس شده است مورد یورش تبلیغاتی قرار می‌دهند.

صالح گدو دبیرکل حزب چپ دمکراتیک سوریه در این باره اظهار داشت که بیانیه‌های ENKS اثبات می‌کند که این شورا در تنش و آشفتگی قرار داشته و بخشی از اعضای درون آن وابسته به دولت ترک هستند. گدو در این باره اظهار داشت که من بر این باورم که بخشی از شورای میهنی کورد علیه اظهارات و بیانیه‌هایی هستند که با امضای این گروه علیه خودمدیریتی منتشر می‌شوند.

بیانیه‌ها واظهارات دشمنانه

گدو بیانیه‌ها و اظهارات شورای میهنی کورد سوریه علیه خودمدیریتی را دشمنانه توصیف کرده و اظهار داشت که: این اظهارات و بیانیه‌ها مانند اظهارات چاوش اوغلو و تبهکاران داعشی علیه کوردها هستند. هدف اصلی این اظهارات نیز سیاه‌نمایی خودمدیریتی و انقلاب روژآوا هستند.

گدو خاطرنشان ساخت که باید خلق کورد و جنبش سیاسی کوردی موضعی قاطع در برابر این بیانیه‌ها نشان داده و در ادامه افزود: خلق کورد این بیانیه و اظهارات را نمی‌پذیرد. برای ما دفاع از خلق و تامین امنیت مهمتر است. زیرا خلق ما خود به دشمنان روژآوا پاسخ لازم را خواهد داد.

صالح گدو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بیانیه های ریاست ائتلاف سوری، ناصر الحریری اظهار داشت: شورای میهنی کورد سوریه بخشی از ائتلافی است که الحریری ریاست آن را بر عهده دارد. یعنی در واقع الحریری ریاست شورای میهنی کورد سوریه را بر عهده دارد. این بیانیه‌ها تنها در راستای منافع دولت ترک، داعش و جبهه النصره قرار دارند. اخیرا نصر الحریری ریاست ائتلاف سوریه از دولت ترک درخواست کرده بود که ترکیه به مناطق شمال-شرق سوریه و خصوصا منبج و تل رفعت لشکرکشی کند.

اظهارات ENKS از اظهارات الحریری بدترند

صالح گدو در ادامه سخنان خود اظهار داشت که بیانیه‌های ENKS از بیانیه‌های الحریری بدتر هستند. لازم بود که ENKS بر اساس میهن‌دوستی به اظهارات نصر الحریری پاسخ می‌داد. آیا این شورا از چنین اظهاراتی خجالت نمی‌کشد؟ به جای تایید چنین اظهاراتی ما امیدوار بودیم که از ائتلاف سوری عقب‌نشینی کند.

گدو ضمن اشاره به دستاوردهای خودمدیریتی و نیروهای سوریه دمکراتیک گفت: در سایه فداکاریهای نیروهای سوریه دمکراتیک و مقاومت این خلق ما از قتل‌عام و بسیاری از جرائم دیگر نجات پیدا کرده‌ایم. همان رویداهایی که در شهرهای دیگر سوریه روی دادند می‌توانستند در روژآ نیز تکرار شوند. به همین دلیل لازم بود که ما از یکدیگر حمایت کنیم.

صالح گدو در ادامه گفتگوی خود با هاوار نیوز ضمن مخاطب قرار دادن شورای میهنی کورد سوریه گفت: شما بخشی از جنبش سیاسی کورد بوده و نمایندگی بخشی از آن را بر عهده دارید. اما در صف دشمن قرار گرفته‌اید. برای آنکه کورد بتواند در آینده تنش‌های سوریه موقعیتی سیاسی در اختیار داشته باشد لازم است که چنین موضعی را اتخاذ کنید.