سیاستمداران کورد در روژآوا: واکنش خلقمان تاریخی است

سیاستمدارانی که طی دو روز گذشته در مراسم ترحیم شهدای قتل‌عام هیلیلی شرکت کرده بودند، اعلام کردند که دولت اشغالگر ترک با جنایات خود هیچگاه نمی‌تواند اراده و امیدهای کورد را در هم بشکند.

طی دو روز گذشته به منظور تشییع جنازه و بدرقه شهید یوسف گُلو و نوه‌های وی محمد و مظلوم که در نتیجه حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به قامشلو به شهادت رسیده بوند، مراسمی برگزار شد. هزاران نفر از ساکنان منطقه جزیر در این مراسم شرکت کرده و جنازه شهدا را بدرقه کردند. در مراسم بدرقه جنازه شهدا، اعضای احزاب سیاسی در روژآوا هم نظرات خود را بیان داشتند.

اکرم حسو عضو هیات رهبری کنگره ملی کوردستان در این مراسم اعلام کرد که حملاتی که در این مرحله ارتش اشغالگر ترک علیه کورد انجام می‌دهد، به معنای ضعف انها و پیروزی انقلاب روژاوا است. این حملات هیچگاه نمی‌توانند امید و اراده خلق کورد را درهم بشکنند.

اکرم حسو همچنین افزود که خلق کورد در روژآوا این وعده را می‌دهد که مسیر شهدا را تا زمانیکه خلق کورد به اهداف خود دست پیدا کند، ادامه دهد. ما براین باوریم که تمام خلق‌های ما در روژآوا باید اتحاد خود را بار دیگر سازماندهی کرده و با اراده‌ای قدرتمند‌تر و منسجم‌تر مقاومت بزرگی را در مقابل اشغالگران از خود نشان دهند. خلق با مقاومت خود اشغالگران را از تمام مناطق اشغال شده اخراج خواهد کرد.

اکرم حسو در سخنان خود ضمن اشاره به نقش نیروهای تضمین کننده صلح هم افزود: همانگونه که اطلاع دارید روسیه و امریکا به عنوان تضمین کننده صلح در منطقه حضور دارند، اما سیاستی را که به پیش می‌برند، در تداوم و راستای سیاستهای دولت ترک است. نیروهای سوریه دمکراتیک و خودمدیریتی در سطح بین‌المللی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند، همین مسئله باعث ترس دولت ترک می‌شود، به همین دلیل دست به قتل‌عام غیر نظامیان می‌زنند.

حکمت الحبیب از اعضای هیات ملی عرب نیز در این باره اظهار داشت که حملات ارتش اشغالگر ترک و دست زدن به چنین قتل‌عام‌هایی با هواپیماهای بدون سرنشین کاری کثیف به شمار می‌رود و در این باره افزود: هدف از این حملات درهم شکستن اراده خلق‌ها و هدف قرار دادن پروژه خودمدیریتی دمکراتیک است. حکمت الحبیب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که آنها به نمایندگی از احزاب سیاسی شمال-شرق سوریه، جنایات دولت ترک را محکوم کرده و در این باره افزود: انها در مقابل حملات ارتش ترک مقابله می‌کنند. ما به روسیه و امریکا اعلام می‌کنیم که حملات ارتش ترک را به مناطق شمال-شرق سوریه متوقف کنند. حکمت الحبیب در ادامه اظهار داشت: بر این اساس وظیفه ما است که صفوف خود را منسجم‌تر کرده و هر چه ببیشتر بر جنگ ویژه دولت ترک متمرکز شوند. ما همیشه آماده هستیم تا از مناطق خود دفاع کرده و در مقابل حملات اشغالگران ترک مقاومت کنیم. ما با خلقمان پیمان می‌بندیم که تا دست‌یابی به سوریه‌ای دمکرات مبارزه را ادامه بدهیم.

سلیمان عرب عضو مجلس حزب اتحاد دمکراتیک هم اظهار داشت که نیروهای بین‌المللی امروز در مقابل این حملات سکوت کرده‌اند. گویا که این نیروها و مقامات با هم به توافق رسیده‌اند، لازم بود که این نیروها بعد از فروپاشی داعش ثبات را در منطقه ایجاد می‌کردند. سلیمان عرب در این باره اظهار داشت که موضع خلق در مقابل این حملات تاریخی بوده و این خلق مقاوم این حملات را نپذیرفته و در نهایت پروژه دمکراتیک را تحقق می‌بخشد. وی در خاتمه اظهار داشت: خلق روژآوا و خصوصا خلقمان در قامشلو با صیانت از شهیدان، امروز اتحاد خلقها را به نمایش گذاشت.

منبع: ANHA