یگان‌های مدافع خلق: فرمانده رِناس روژ در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسید

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد که در حمله پهپادی دولت اشغالگر ترکیه در مسیر جاده علی فرو فرمانده «رِناس روژ» به شهادت رسیده است. فرماندهی سوگند یاد کرد که راه شهیدان را ادامه می‌دهد.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در مورد شهادت فرمانده رناس روژ بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است:

"انقلاب روژاوا و شمال- شرق سوریه، امروز به سرچشمه آزادی و زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌ها مبدل شده است. دولت اشغالگر ترک و مزدورانش همیشه در این مرحله از بنیادسازی دست به حمله زده‌اند. در مقابل چشمان جهانیان به این حملات دست زده و امنیت خلق‌های منطقه را تهدید کرده‌اند. این حملات هنوز هم ادامه دارند.

علی رغم اعلام آتش‌بس، ارتش ترکیه بارها با دست زدن به حمله شماری از هموطنان ما بویژه غیرنظامیان در این حملات جان باخته‌اند. علیه یگان‌های نظامی ما نیز بارها از سوی مزدوران حملاتی انجام شده است و این حملات خنثی شده‌اند. ٢٨ مرداد/ ١٩ آگوست رأس ساعت ١۴ در مسیر جاده قامشلو- حسکه (علی فرو) در نتیجه حمله پهپادی یکی از اعضای شورای نظامی ی.پ.گ و یکی از فرماندهان ق.س.د رفیق «رِناس روژ» به شهادت رسید.

رفیق رِناس اصالتا از روژهلات کوردستان با مسئولیت‌پذیری تاریخی به انقلاب روژاوا پیوست. رفیق رِناس در مقابل تمامی سیاست‌هایی که ظلم، نابودی و نسل‌کشی را بر خلق کورد تحمیل می‌کردند بپاخاست و در مبارزه انقلابی جای گرفت. در پاسخ به جنگ نابودگرانه‌ای که بر انقلاب روژاوا تحمیل می‌شد با روح و جان در خط مقدم مقاومت جای گرفت و به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کرد. علیه دشمن بشریت داعش و اشغالگری ترک همچون یک مبارز و یک فرمانده با فداکاری بزرگ مبارزه بی‌مانند را به پیش برد. رفیق رِناس با جوش و هیجان در شخصیت خود همیشه به نحو احسن وظایف خود را به انجام داده است.

رفیق رِناس در دیگر بخش‌های کوردستان با ادعا و اراده‌ای بزرگ در مبارزات انقلاب جای گرفته است. برادر وی به نام «رِباز» نیز همچون سمبل جوانان فدایی کوردستان در همین راه با ایستاری فدایی به کاروان شهیدان راه آزادی ملحق شده است. در ٣٠ سال زندگی انقلابی با روح و جان به آزادی ایمان آورد و قهرمانی‌های عظیمی را به نمایش گذاشت.

جزئیات شناسنامه رفیق رِناس روژ به این شرح است:


   کد سازمانی: رِناس روژ

   نام و نام خانوادگی: صلاح‌الدین شهابی

   نام مادر و پدر: امینه - سعید

  زمان و مکان شهادت: ١٩ آگوست ٢٠٢١ / قامشلو

 

ما با ادای دَین به فرمانده رِناس، یاد و خاطره تمامی شهیدان انقلاب را گرامی می‌داریم. به خانواده گرامی وی و خلقمان تسلیت می‌گوییم. برای انتقام گرفتن در مقابل حملات‌ دشمن، تجدید پیمان می‌کنیم."