یگان‌های مدافع زنان: فرمانده سوسن اندیشه و تاریخ انقلاب روژاوا بود

فرماندهی ی.پ.ژ اعلام کرد که فرمانده سوسن بیرهات برای حفاظت از ملت خود بسیار تلاش کرد و به وعده و تعهد خود را برای به ثمر رساندن انقلاب وفا کرد.

فرماندهی کل ی.پ.ژ در پیوند با حمله دیروز دولت ترکیه به مقر شورای نظامی تل تمر که منجر به شهادت فرمانده نظامی ی.پ.ژ و ق.س.د، سوسن بیرهات به همراه سه تن از همرزمانش شد، بیانیه‌ای منتشر کرد.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) با اشاره به اطلاعیه مرکز رسانه‌ و مطبوعات ق.س.د در خصوص شهادت ۴ مبارز در حمله رژیم اشغالگر ترک به تل‌تمر اعلام کرده است؛ دولت ترکیه همواره با شقاوت و بی‌رحمی به مردم روژاوا حمله می‌کند. رفقای ما سوسن، عگید، روبار و سیف‌الله خستگی‌ناپذیر برای تأسیس سیستم ملت دمکراتیک و ایجاد یک زندگی دمکراتیک در انقلاب روژاوا تلاش کردند. شهدای ما با فعالیت‌های جسوارنه خویش، زندگی خود را فدای آزادی و زندگی آزاد ملتمان کردند.

یگان های مدافع زن (ی.پ.ژ) بیانیه خود را با ارائه توضیحاتی در باره شخصیت و مبارزه فرمانده سوسن بیرهات ادامه می‌دهد: "رفیق سوسن اهل شهر عفرین است و در خانواده‌ای میهن دوست بزرگ شد و پرورش یافت. از زندگی شخصی خود گرفته تا حضورش در صف مبارزان آزادی برای آزادی در مقابل اشغالگران و ستمکاران مبارزه کرده است. با شروع انقلاب روژاوا، جای خود را در صفوف آزادی و مبارزه پیدا می‌کند. رفیق و فرمانده ما سوسن در تمام مراحل آزادسازی روژآوا با روحیه مقاومت زنان کورد شرکت داشت و پیشرو بود. وی در تمامی مراحل زندگی خود، به عنوان مبارز و فرمانده مبارزات آزادیخواهانه مردم، نقش اصلی و اساسی برعهده داشت. وی با فداکاری و شجاعت بسیار برای آزادی مردم و ملتمان در برابر داعش جنگید. فرمانده سوسن با فروتنی و اخلاص خویش، با تلاش و کوشش خویش در قلب همرزمانش جای باز کرده بود. رفیق ما سوسن برای محافظت از مردم خود بسیار تلاش کرد.

یگانهای مدافع زن در پایان بیانیه، اطلاعاتی در پیوند با مشخصات این فرمانده مبارز منتشر کرده و تاکید کرده است، تعهد خود برای تثبیت انقلاب روژاوا را دوباره کرده و انتقام این فرمانده شهید خود را خواهد گرفت.

نام سازمانی: سوسن بیرهات

اسم و فامیل: سوسن محمد

نام مادر: زینب

نام پدر: حسن

محل و تاریخ شهادت: تل تمر/ ۱۹ آگوست ۲۰۲۱