خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

راهپیمایی شکوهمند همبستگی با روژاوا در رم

توده‌ها پنجمین سالروز بزرگداشت روز جهانی کوبانی (اول نوامبر) را در سرتاسر جهان جشن گرفتند

هزاران نفر برای گرامیداشت ١ نوامبر روز جهانی کوبانی، در شهر رم پایتخت ایتالیا به خیابان‌ها ریختند و همبستگی خود را با مقاومت شرف در برابر حملات ارتش ترک و تبهکارانش که از ٩ اکتبر شمال و شرق سوریه را آماج حملات خود قرار داده‌اند ابراز کردند.

این راهپیمایی باشکوه ساعت ١۴ امروز با شرکت ١٠٣ نهاد و سندیکا، چندین سازمان و حزب دمکرات، حزب کمونیست، جنبش مترقی متعلق به ماسیمو دالما نخست‌وزیر سابق و فدراسیون اتحادیه‌های کارگری از Piazza della Repubblica آغاز شد.

در این تظاهرات بیش از ١٠ هزار نفر همبستگی خود را با مقاومت روژاوا نشان دادند.

شرکت کنندگان خواهان عقب‌نشینی فوری ارتش ترک و تبهکارانش ا زمناطق اشغالی در شمال و شرق سوریه شدند. آنان همچنین خواهان اقدام فوری برای متوقف کردن پاکسازی قومی و نسل‌کشی از سوی دولت ترک و تبهکارانش، مسدود شدن حریم هوایی شمال سوریه، بازگشت ایمن شهروندان مناطق اشغال شده و همچنین برگزاری دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه آمران و عاملان جنایایت انجام شده در منطقه از جمله قتل‌عام غیرنظامیان و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و همچنین محاکمه طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این دادگاه شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار تحریم تسلیحاتی، اقتصادی و تحریم گردشگری ترکیه شدند و از دولت‌های جهان خواستند تا به دادو ستد با رژیم ترک پایان دهند و با دولت ترکیه در قتل‌عام مردم کوردستان همدست نشوند.