برگزاری باشکوه جشن سالروز تأسیس پ.ک.ک در لوزرن سوئیس

به مناسبت ۴١مین سالگرد تأسیس حزب کارگران کوردستان(پ.ک.ک) هزاران نفر از کوردستانی‌ها و دوستان آنان در شهر لوزرن سوئیس گردهم آمدند

هزاران نفر از کوردها و دوستان آنان در مراسم جشن ۴١مین سالروز تأسیس پ.ک.ک در شهر لوزرن سوئیس گردهم آمدند. در محل برگزاری مراسم تصاویر بزرگی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پیشاهنگان پ.ک.ک و پرچم‌های بزرگ پ.ک.ک، ک.ج.ک. ی.پ.گ و ی.پ.ژ نصب شدند. کوردها از شهرهای متعدد سوئیس در این مراسم شرکت کردند.

شرکت کنندگان در مراسم حملات اشغالگرانه رژیم تبهکار ترکیه به شمال و شرق سوریه را رسوا کردند و خواهان همبستگی و اتحاد کوردها شدند.

سونگول آسلان و محمد علی شمشک روئسای مشترک مرکز جامعه دمکراتیک کوردهای سوئیس در رابطه با دستاوردهای خلق کورد از آغاز تأسیس پ.ک.ک سخنرانی کردند.

کارتال: پ.ک.ک آتش‌ همیشه فروزان ملت کورد است

رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق در این مراسم شرکت کرد. کارتال ضمن تبریک ۴١مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک به رهبر خلق کورد و تمامی کوردهای میهن‌دوست گفت:"امروز همه جهان از پ.ک.ک و رهبر آپو حرف می‌زنند. خلق‌هایی که پ.ک.ک پیشاهنگی آنان را بر عهده گرفته است برای تحقق زندگی آزاد مبارزه می‌کنند. از اینرو خلق‌هایی که پیرامون انقلاب روژاوا گردهم آمده‌اند علیه اشغالگران جنگیده و مقاومت می‌کنند. هر چه باداباد، ما ضروریست از انقلاب روژاوا صیانت کنیم."

کارتال با اشاره به بایکوت ترکیه گفت:"ما باید بایکوت ترکیه را در هرچهاربخش کوردستان و اروپا به مرحله اجرا بگذاریم."

در این مراسم هر کدام از خلیل غمگین، نوآرین، آریا شاهین، رودی و گروه کر کودکان مرکز فرهنگی ماد ترانه‌هایی را تقدیم کردند.

مراسم تا پاسی از شب با شادی و پایکوبی ادامه یافت.