اردوغان تهدید کرد، زنگ‌ هشدار در اروپا به صدا درآمد

رژیم اردوغان کشورهای اروپایی را به استرداد تبهکاران داعشی تهدید کرد، در واکنش به تصمیم ترکیه کشورهای اروپایی بویژه آلمان از ترس حملات احتمالی تدابیر ویژه‌ای را اخذ کردند.

پس از آنکه طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه کشورهای اروپایی را به استرداد تبهکاران داعشی تهدید کرد تدابیر امنیتی در این کشورها از جمله در آلمان تشدید شد. گمان می‌رود که ترکیه پرونده‌های تبهکاران را به كشورهای اروپایی تحویل نمی‌دهد. مسئولین اروپایی از این امر نگرانند که در صورت عدم دستیابی به پرونده‌های مذکور این تبهکاران پس از مدتی از زندان آزاد شوند و رهایی آنها به امنیت جامعه ضربه وارد می‌کند.

رژیم تروریستی ترکیه روز دوشنبه یک تبهکار داعش را به دانمارک و یک تبهکار دیگر را به آلمان تحویل داد. گفته می‌شود که استرداد تبهکاران به كشورهای اروپایی سرعت خواهد گرفت. اعلام شد که روز پنجشنبه ٧ داعشی از جمله چند کودک و روز جمعه هم ٢ داعشی دیگر به آلمان تحویل داده می‌شوند. همچنین در روزهای آتی ١١ تبهکار داعشی اهل فرانسه و دو تبهکار داعشی اهل ایرلند به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد.

آلمان؛ به دلیل خطر امنیتی وضعیت هشدار اعلام کردیم

کریستین لامبرت وزیر دادگستری آلمان اعلام کرد که برای مقابله با خطرهای احتمالی نیروهای پلیس و دادگاه‌ها در وضعیت هشدار به سر می‌برند. او در مورد بازگشت تبهکاران داعش از سوی ترکیه گفت: تا زمانی که حکم بازداشت صادر شود آنان را تحت نظر قرار می‌دهیم و به دست‌های آنان دستبند هوشمند می‌زنیم.

او در ادامه مدعی شد که با همکاری ترکیه تبهکاران داعش را شناسایی می‌کنند و این در حالی است که ترکیه به عنوان بزرگترین دولت حامی داعش شناخته می‌شود.

نیروهای امنیتی آلمان در شهر اوفنباخ ایالت هسن سه نفر از هواداران داعش را بازداشت کردند که در حال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در منطقه راین بودند. دو نفر از بازداشت شدگان تُرک و نفر سوم اهل مقدونی بوده است.