نابودی بشریت؛ تقریبا ٨۵ هزار کودک خردسال در یمن قتل‌عام شده‌اند

​​​​​​​نهاد اجتماعی "از کودکان محافظت کنیم" در گزارشی زوایای وحشتناکی از جنگ داخلی یمن را بازگو کرده است. طبق گزارش تاکنون در حدود ٨۵ هزار کودک کمتر از ۵ سال به دلیل بیماری و یا گرسنگی جان داده‌اند

جنگ یمن دیگر به فراموشی سپرده شده است. زیانها ‌و فاجعه‌های ناشی از این جنگ ویرانگر روزانه نمایان میشود.

 

علی‌رغم فراخوان‌ سازمان‌های حقوق‌بشری اما جنگ داخلی در یمن همچنان ادامه دارد. گزارش‌‌های سازمان‌های حقوق بشری که در این منطقه فعالیت می‌کنند همچنین گزارش‌های سازمان ملل آسیب‌های خطرناک ناشی از این جنگ را بیان می‌کنند.

 

یک نهاد غیردولتی به نام "از کودکان محافظت کنیم"- سَیو ذِ چِلدرن شناخته می‌شود با انتشار گزارشی به ابعاد جنگ داخلی در یمن بر کوکان اشاره نموده است.

 

بنا بر گزارش تخمین زده شد که از آوریل ٢٠١۵ تا اکتبر ٢٠١٨ / اردیبهشت ١٣٩۴ تا مهر ١٣٩٧، در مجموع ٨۴ هزار و ٧٠١ کودک زیر پنج سال به دلیل گرسنگی و یا بیماری جانباخته‌اند.

 

سازمان مذکور اعلام کرده که برای گردآوری این گزارش از آمار و فعالیت‌های سازمان ملل استفاده کرده‌اند.

 

اگر بخواهند می‌توانند جلو تداوم جنگ را بگیرند

مسئول نهاد حمایت از کودکان در یمن خاطرنشان کرد که جنگ داخلی یمن و آسیبی که این جنگ به دنبال داشته است هر روز کودکان را به کام مرگ می‌کشد. وی گفت اگر اراده‌ای وجود داشته باشد می‌توان جلوی آنرا گرفت.

 

کرولوس با اشاره به تشدید جنگ در شهر حدیده گفت: زندگی ١۵٠ هزار کودک در حدیده در خطر است. وی افزود:"کودکان یمن در مقابل چشمان والدین آنها از بین می‌روند."

 

علاوه بر کودکان وضعیت در یمن به طور کلی فلاکت بار است. طبق گزارش سازمان ملل بزرگترین فاجعه در جهان هم اکنون در یمن در حال وقوع است. نیمی از ساکنان این كشور یعنی ١۴ میلیون نفر در خطر جدی مرگ قرار دارند.

 

از مارس ٢٠١۵ تا کنون ١٠ هزار یمنی قربانی جنگ داخلی شده‌اند

 

واشنگتن؛ گفتگو طرفهای یمن در دسامبر آغاز می‌شوند

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا از آغاز گفتگوی طرفهای جنگ داخلی یمن در آغاز دسامبر سال جاری به میزبانی سوئد خبر داده است. طبق گفته وزیر دفاع آمریکا در این گفتگوها نمایند‌گانی از عربستان و امارات به عنوان بازیگران اصلی جنگ داخلی یمن شرکت می‌کنند.

 

گفتگوها مابین نیروهای دولت مورد حمایت ائتلاف عرب و شبه‌نظامیان حوسی صورت خواهند گرفت. رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی حمایت می‌کند.