افزایش تعداد پزشکان و پرستاران جان‌باخته بر اثر کرونا در ایران به ۱۱ تن

روز شنبه ۱۷ اسفند ۳ پزشک دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تعداد پزشکان و پرستاران جانباخته به ۱۱ تن رسید

روز شنبه ۱۷ اسفند محمد علی ربیعی پزشک عمومی شهرستان شفت در استان گیلان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

بامداد یکشنبه ۱٨ اسفند نیز سازمان نظام پزشکی رشت اعلام کرد، محمد محمدی یکی از پزشکان سرشناس رشت به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است. وی سالها رئیس انجمن پزشکان رشت بوده است و پیشتر نیز ریاست پزشکی قانونی رشت را به عهده داشته است.

همچنین در استان مازندران فرید نیرویی، متخصص جراح عمومی در شهر بابل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. او متولد سال ۱۳۲۶، فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان نظام پزشکی شهرستان بابل به عنوان پزشک نمونه معرفی شده بود.

پیشتر در روز جمعه نیز سیامک دیوشلی پزشک بیمارستان بهشتی بندر انزلی، علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم رشت، حمید لطفی جراح استخوان و مفاصل در صومعه‌سرا، و مصطفی صمدی پزشک بابلی جان خود را در اثر کرونا از دست داده بودند.

به این ترتیب طی روزهای جمعه و شنبه ۳ پزشک و یک پرستار در استان گیلان و ۳ پزشک در استان مازندران جان باخته‌اند.

پیشتر نیز در استان گیلان یک پزشک به نام رضا کوچکی‌نیا و دو پرستار به نام‌های نرجس خانعلی‌زاده و محمد وثوقی‌کیا بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند.

رامین عزیزی‌فر، پرستار بیمارستان بهارلو تهران نیز دومین پرستاری است که پس از یک هفته بستری در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشته است.