روئسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها: حاکمیت عامل انتشار ویروس است

پروین بولدان و مدحت سنجار روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در رابطه با اهداف و راهکارهای وزارت کشور ترکیه مبنی بر ممنوعیت خروج از منازل بیانیه‌ای را منتشر کردند.

پروین بولدان و مدحت سنجار روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها با واکنش به موضع آ.ک.پ در رابطه با عدم اتخاذ تدابیر لازم در رابطه با شیوع ویروس کرونا اعلام کردند که حاکمیت خود عامل انتشار ویروس کرونا و بحران ایجاد شده است. این دو خاطرنشان ساختند که موضع آ.ک.پ در راستای ممانعت از شیوع بیماری نبوده است. بلکه آ.ک.پ در مقابل اتخاذ تدابیر خودسرانه خود به تنهایی مسئول وضعیت کنونی است و این حاکمیت تهدیدها را در راستای ایجاد فرصتی برای بقای سیاسی خود مورد استفاده قرار می دهد.

پروین بولدان و مدحت سنجار روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در رابطه با اهداف و راهکارهای وزارت کشور ترکیه مبنی بر ممنوعیت خروج از منازل بیانیه‌ای را منتشر کردند.

بولدان و سنجار خاطرنشان ساختند که وزارت کشور ترکیه گویا در راستای اتخاذ تدابیری به منظور ممانعت از شیوع ویروس کرونا در ۳۰ شهر و زنگولداغ،  تصمیم گرفته‌اند که خروج از خانه‌ها را به مدت ۴۸ ساعت ممنوع اعلام کنند. ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها تحت عنوان 'حاکمیت نمی‌تواند کنترل ویروس را مدیریت کند و حاکمیت خود عامل انتشار ویروس است'، بیانیه‌ای را منتشر کرده و گفته‌اند: حاکمیت در مقابل انتشار ویروس کووید-۱۹ که از ۱۱ مارس در ترکیه مشاهده شده است، علیرغم اصرار کمیته‌های علمی، یک ماه بعد از آن دست به اتخاذ تدابیر لازم زده است. اما حاکمیت برای مقابله با این ویروس، هر گونه مشارکت دمکراتیکی را ممنوع ساخته است. حاکمیت با ذهنیت انحصارگرایانه این پروژه را آغاز کرده است. تدابیر اتخاذ شده با منافع عمومی در تضاد هستند. به جای آنکه از خلق محافظت شود تلاش می‌کند جامعه را بیش ازپیش تحت فشار قرار دهد. اما حاکمیت خودسرانه دست به اقدام زده و سلامتی جامعه را با خطر و تهدید مواجه می‌کند. آ.ک.پ به جای توجه به سلامتی خلق، از این بحران به عنوان فرصتی برای خود استفاده می‌کند و صرفا دو ساعت قبل از آنکه ممنوعیت رفت و آمدها اجرایی شوند، این خبر را به اطلاع خلق می‌رساند. در این مرحله که باید طرح فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود، با چنین تصمیمی راه برای نقض فاصله گذاری اجتماعی گشوده شده و جامعه در معرض تهدید قرار می‌گیرد. چنین اقدام پذیرفتنی نیست.

وزیر کشور خودسرانه این تصمیم را گرفته و در اداره کشور دست به اخلال زده است. حاکمیت از این طریق دست به اخلال در تمامی حقوق و قوانین کشور دست زده است.