کارتال: وحدت ملی کوردها واجب است

رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق در پانلی در شهر هلسینگبورگ سوئد با یادآوری تهدید‌های جدی که موجودیت کوردستان را با خطر مواجه کرده است بر ضرورت اتحاد ملی کوردها تأکید کرد.

روز یک‌شنبه (١۵ سپتامبر) در مرکز جامعه دمکراتیک کوردها در شهر هلسینگبورگه سوئد پانلی برگزار شد.

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق در پانل کوردهای ساکن هلسینگبورگ طی اظهاراتی از مخاطراتی که موجودیت کوردستان را با تهدید می‌کنند سخن گفت و تنها راه حل گذار پیروزمندانه را وحدت ملی کوردها عنوان کرد.

کارتال در سخنان خویش حملات اشغالگرانه رژیم ترک علیه روژاوا، فعالیت‌های بایکوت دولت ترک از سوی شهروندان باشور کوردستان، تلاشهای ک.ن.ک و روشنفکران و هنرمندان کورد برای اتحاد ملی را مورد ارزیابی قرار داد.

کارتال خاطرنشان کرد که حملات اشغالگرانه دولت ترک علیه روژاوا حمله به یک حزب یا یک بخش کوردستان نیست و تأکید کرد که دولت ترک خواستار نابودی دستاوردهای کوردها در هر چهاربخش کوردستان است.

رئیس مشترک کنگره خلق گفت که روشنفکران، هنرمندان و احزاب سیاسی که این کانسپت دولت ترکیه را درک کرده‌اند فعالیت‌ها حول محور اتحاد ملی را گسترش داده‌اند. وی افزود:"کنگره ملی کوردستان در مجمع سالانه خود با مد نظر قرار دادن این واقعیت فعالیت‌هایش را برنامه‌ریزی کرد."

کارتال اظهار کرد که فعالیت برای وحدت ملی برای احزاب کورد و سازمانهای اجتماعی کوردها یک ضرورت است.

کارتال سپس به حملات دولت ترک به روژاوا اشاره کرده و مسئله کورد را مسئله‌ای بین‌المللی خواند که به موضوع بحث افکار عمومی در سرتاسر جهان مبدل شده است. وی افزود:"در این مقطع بایست مبارزه آزادیخواهی کوردها در سرتاسر کوردستان تقویت شود."

رمزی کارتال در ادامه گفت که کوردها برای تقویت مبارزه در هر چهاربخش کوردستان باید متحد گردند.

رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق از احزاب، سازمان‌ها، روشنفکران و هنرمندان خواست به تلاشهای خود برای اتحاد ملی سرعت بخشند و با صدایی مشترک تأثیر بیشتری را بر افکار عمومی جهان برجای گذارند.