سبعیت ترکیه موضوع بحث کنفرانس پارلمان سوئد بود

پارلمانتارهای حزب سوسیال دمکرات سوئد امروز در نشست پارلمان این کشور کنفرانسی را با هدف جلب توجه به موضوع استفاده ارتش ترکیه از اسلحه‌های شیمیایی و ممنوعه در حمله به سریکانی و گری‌ سپی برگزار کردند.

قادر کاسرگا پارلمانتار حزب سوسیال دمکرات، اندرس اوستنبرگ عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان سوئد و دکتر عباس منصوران اپیدمولوژیست، باکتری‌شناس و پژوهشگر انستیتوی PEAS در کنفرانسی که امروز پنج‌شنبه (٢٠ فوریه/ ١ اسفند) در پارلمان سوئد برگزار شد وحشی‌گری دولت اشغالگر ترکیه علیه ساکنان شمال و شرق سوریه را به بحث گذاشتند. در این نشست ده‌ها سیاستمدار و نمایندگان جمعیت‌ها و نهادهای جامعه مدنی سوئد شرکت کردند.

دکتر عباس منصوران در آغاز این کنفرانس با اشاره به حمله اشغالگرانه دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه و استفاده از اسلحه‌های ممنوعه به مقاومت مردمی علی‌رغم کمبود نیازهای پزشکی و تداوم تحریم‌های اقتصادی در برابر حملات اشغالگران پرداخت.

در ادامه مستندی در مورد قربانیان و زخمی‌های اسلحه‌های ممنوعه ترکیه به نمایش درآمد.

کنفرانس با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان ادامه یافت. در پاسخ به این پرسش که دولت سوئد چگونه به مجروحان حملات ترکیه کمک خواهد کرد پارلمانتار آندرس اوستنبرگ اعلام کرد که این مسئله را در نشست آتی پارلمان به بحث خواهند گذاشت.