کمیته‌ی پشتیبانی روژاوا: "علیه اشغالگری وارد میدان می‌شویم"

کمیته‌ی پشتیبانی روژاوا در اروپا هشدار داد که اشغالگری سبب ایجاد بحران و فاجعه‌ی بزرگ انسانی می‌شود و داعش را دوباره زنده خواهد کرد. کمیته از همه خواست تا دست به فعالیت بزنند.

   کمیته‌ی پشتیبانی روژاوا در اروپا، در مورد حملات آ.ک.پ-م.ه.پ بیانیه ای منتشر کرد.

   در این بیانیه تحت عنوان "علیه پاکسازی اتنیکی و اشغالگری کوردها توسط ترکیه در شمال و شرق سوریه" درخواست فوری برای شرکت در تجمعات جهانی که قرار است روز ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر انجام می‌شود، مطرح شده است. همچنین اعلام شده است، "از روزی که خودمدیریتی شمال و شرق سوریه تاسیس شده است، مرز ترکیه با شمال و شرق سوریه بسیار امن و آرام بوده و در این منطقه هیچ عملیات نظامی علیه ترکیه انجام نشده است".

   "جهان از بربریت داعش نجات یافت"

   در این بیانیه همچنین آمده است، "در نتیجه‌ی دیدارهای مابین خودمدیریتی و دولت ترکیه که با میانجیگری آمریکا انجام شد، ق.س.د کاملا آشکارا نشان داد که میخواهد برای صلحی دائمی کار کند"

   همچنین گفته شده است، "این بیانیه‌ی جدید که از طرف رئیس جمهور آمریکا اعلام شده است، نقض پیمان میان خودمدیریتی و دولت ترکیه است".

   همچنین در این بیانیه آمده است: "برای پاکسازی منطقه از داعش، برای محافظت از خلقهای شمال و شرق سوریه، برای بنیاد نهادن آینده‌ای بهتر برای آنها، نیروهای آسایش منطقه ۱۱ هزار شهید و بیشتر از ۲۲ هزار زخمی داده‌اند. اینگونه جهان از بربریت داعش نجات یافت".

   "سبب مرگ و نابودی می‌شود؛ وارد میدان مبارزه می‌شویم"

   "اشغال منطقه از طرف نیروهای ترکیه فرصتی تازه برای داعش ایجاد می‌کند تا دوباره زنده شود و علیه بشریت دست به جنایت بزند، همچنین تهدیدی برای خاورمیانه، اروپا و جهان است. همین سبب مرگ و آواره شدن میلیونها تن شده است.

   از افکار عمومی در سطح بین‌الملل و سازمانهای اجتماعی و مدنی خواست که علیه اشغالگری ترکیه و پاکسازی اتنیکی در روز ۱۲ اکتبر به خیابانها بیایند.