راه‌پیمایی طولانی‌مدت در محکومیت توطئه بین‌المللی از سوی صدها روشنفکر و هنرمند کوردستانی

بیشتر از ۱۰۰ تن در چهارچوب اتحاد ملی علیه توطئه‌ی بین‌المللی در راه‌ پیمایی شرکت می‌کنند

روشنفکران، هنرمندان، سیاستمداران و نمایندگان سازمان‌ها در شهر‌های مختلف اروپا علیه توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه گردهم می‌آیند. بیشتر از ۱۰۰ شخصیت برجسته در سویس دست به راه پیمایی ۴ روزه می‌زنند.

در ۲۱مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه که علیه عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد انجام شد، کوردستانیان در اروپا به همراه دوستانشان یک بار دیگر به خیابانها می‌آیند. قبل از تجمع و راهپیمایی بزرگ ۱۵ فوریه در استراسبورگ، در سوئیس برای مدت ۴ روز راه‌پیمایی طولانی مدت با حضور بیشتر از ۱۰۰ روزنامه‌نگار، نویسنده، سیاستمدار، هنرمند و نمایندگان سازمان‌ها هر چهاربخش کوردستان انجام می‌شود. راهپیمایی با شعار «آزادی برای اوجالان، کسب موقعیت سیاسی برای کوردستان» از ژنو تا باسل برای مدت ۴ روز انجام می‌شود.

با شعار اتحاد ملی درخواست آزادی برای اوجالان خواهد شد

صالح ساغلام رئیس مشترک مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کورد در ژنو در مورد این راهپیمایی که در ۱۰م فوریه آغاز می‌شود، اعلام کرد، "مهمترین ویژگی راهپیمایی بلند مدت امسالمان این است که با شعار «ما با اتحاد ملی توطئه‌ی بین المللی را خنثی می‌کنیم» راهپیمایی انجام می‌شود. ما هم برای آزادی رهبرمان و هم برای ایجاد اتحاد ملی راهپیمایی می‌کنیم. راهپیمایی از شهر لوزان تا ژنو با حضور چندین سیاستمدار، هنرمند، روشنفکر و نمایندگان سازمانای مدنی انجام می‌شود".

آنکه که در امرالی محصورشده تنها رهبر ما نیست

ساغلام همچنین اعلام کرد، توطئه‌ی بین‌المللی علیه اوجالان به طور مستقیم علیه آزادی کوردستان و اتحاد ملی خلق کورد بود و افزود: "کسی که در امرالی محصور شده است فقط رهبر ما نیست بلکه آزادی کوردستان و آینده‌ی خلق کورد است. باید اینگونه توطئه را درک کرد. باید سیاستهای اشغالگری و سرکوب در هر چهار بخش کوردستان به عنوان ادامه‌ی سیاست بین المللی برای اسارت رهبرمان دیده شود. رهبرمان پیشاهنگ خلقی است در لبه‌ی پرتگاه نابودی قرار داشت، چون در مقابل ذهنیت امپریالیست و اشغالگری ایستاد، چندین سال است اسیر شده است برای همین ما می‌گوییم: خواستار آزادی آقای اوجالان هستیم و آزادی او به معنی خنثی نمودن توطئه‌ی بین‌المللی است و آن هم مسئولیت هر انسانی می‌باشد."

ساغلام برای این راهپیمایی فراخوان داد و گفت:"ما بیشتر از همیشه بر این باوریم که باید رهبرمان آزاد شود. آحاد جامعه باید برای محقق کردن اتحاد ملی و آزادی رهبرمان از این راهپیمایی حمایت کنند".

برنامه راه پیمایی چهار روزه به شرح زیر است:

١٠ فوریه؛ ژنو

گردهمایی ساعت ١٢ در Place de Neuve

نشست رسانه‌ای  ساعت ١٢:٣٠

راه پیمایی از ساعت ١٣ تا ١۵

برگزاری میتینگ در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو از ساعت ١۵ تا ١٧

 

١١ فوریه؛ لوزان

گردهمایی ساعت ١٢ در Parking de Bellerive

راه پیمایی از ساعت ١٢:٣٠ تا ١۵

برگزاری میتینگ از ساعت ١۵ تا ١۶ در Place de Riponne

پانل: ١٨:٣٠ تا ٢١

 

١٢ فوریه؛ برن

گردهمایی ساعت ١١ در Zollikofen

راه پیمایی از ساعت ١٢ تا ١۵

برگزاری میتینگ از ساعت ١۵ تا ١٧ در Weissenhausplatz

پانل: ١٨:٣٠

 

١٣ فوریه؛ باسل

گردهمایی از ساعت ١١:٣٠ در Dreirosenbrück

راه پیمایی از ساعت ١٣ تا ١٧

برنامه‌ی فرهنگی از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٢

 

١۴ فوریه

حرکت به سوی استراسبورگ