لغو مجوز مدرسه‌ی غیرانتفاعی در مهاباد به دلیل انتشار ویدیوی رقص کردی

جمهوری اسلامی ایران با تحمیل فضای یأس، سرخوردگی، مزدوریگری، اعتیاد و بیکاری بر مردمان ساکن در این کشور در تلاش زدودن ارزشهای اجتماعی و اخلاقی است

  مدتی پیش ویدیوی از رقص کردی دانش آموزان و معلمین در یک مدرسه‌ی غیرانتفاعی در مهاباد در فضای مجازی سبب شد تا نهادهای رژیم و آموزش و پرورش علیه مدیران و معلمین این مدرسه پرونده‌سازی کرده و پرونده‌ی آنرا به قوه‌ی قضائیه ارجاع دهند.

  روز جمعه ۱۷ خرداد هادی بهادری نماینده‌ی اورمیه در مجلس ایران از لغو مجوز این مدرسه و تعطیلی آن و برکناری مدیر مدرسه خبر داد.

  این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود، تصمیم‌گیری در مورد این مدرسه به دلیل تقارن با امتحانات خرداد ماه و در نظر گرفتن مصالح دانش آموزان به بعد موکول خواهد شد. اما هادی بهادری نماینده‌ی اورمیه روز جمعه اعلام کرد، هفته‌ی گذشته در این زمینه جلسه‌ای برگزار شد و با جدیت تصمیم به لغو امتیاز این مدرسه و تعطیلی کامل آن گرفته شد.

  علی رغم آنکه در فضای مجازی از این فیلم استقبال بسیاری شده بود اما علی اکبر گروسی مدیر کل دادگستری استان اورمیه گفته بود، انتشار فیلم رقص مختلط (دانش آموزان دختر با چند تن از معلمان مرد) در یک مدرسه‌ی دخترانه در مهاباد سبب "جریحه دار شدن افکار عمومی" شده و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

  وی همچنین گفته بود: "در این راستا به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهاباد به عنوان مدعی‌العموم دستور داده شد که پرونده لازم تشکیل و بررسی‌های مقتضی صورت ‌پذیرد. قطعا ساختارشکنی و هنجارشکنی مستلزم برخورد قاطعانه است و به محض مشخص شدن ابعاد ماجرا، برخورد قاطع قانونی لازم صورت خواهد گرفت و بعد از تعیین تکلیف وضعیت پرونده، نتایج آن به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید".

  اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان اورمیه نیز پیشتر در این زمینه اطلاعیه‌ی منتشر کرده و از شناسایی افراد خاطی و برخورد قانونی سخن به میان آورده بود.

  شایان ذکر است بنابر گزارش موسسه معتبر گالوپ ایران در میان ١۴٠ کشور در رده پنجم افسرده‌ترین و غمگین‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران با تحمیل فضای یأس، سرخوردگی، مزدوریگری، اعتیاد و بیکاری بر مردمان ساکن در این کشور در تلاش زدودن ارزشهای اجتماعی و اخلاقی است و از آموزش و پرورش به عنوان حربه‌ای برای همگون سازی و تضعیف هویت خلق‌ها استفاده می‌کند.