بیش از ۳۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان

آمارهای دولتی از ترک تحصیل حدود ۱۴۱ هزار دانش‌آموز در تمام ایران خبر می‌دهند که از این تعداد ۳۰ هزار تن آنان در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند

   رئیس کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از بیش از ۳۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

   حمید رضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت، بنابر آمار بدست آمده تاکنون ۳۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان ثبت شده است که ٨ هزار تن از آنها شناسایی شده‌اند.

   تعداد کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در ایران حدود ۱۴۱ هزار نفر میباشد که از این میان بیش از ۳۰ هزار تن از این دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان زندگی میکنند و همین امر خود به تنهایی گویای سطح بالای فقر و محرومیت در این استان است.

   در مرداد ماه امسال معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اعلام کرد، در ایران ۱۴۱ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که به ترتیب استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و اورمیه بیشترین تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را دارند.

   استان سیستان و بلوچستان طی ۴۰ حکومت رژیم جمهوری اسلامی با سیاست گسترش فقر و محرومیت مواجه بوده و دارای سطح گسترده‌ای از فقر، بیکاری و محرومیت است.

​​​​​​​   در این استان هنوز تعدادی از مردم شناسنامه ندارند.

​​​​​​​   یکی از عوامل اصلی بازماندگی کودکان این منطقه از تحصیل نیز فقر گسترده و بیکاری والدین است که قادر به پرداخت هزینه‌ی تحصیل کودکان نیستند و در موارد بسیاری کودکان به کار گمارده می‌شوند.

​​​​​​​   از دیگر عوامل بازماندگی از تحصیل در استان نبود مدارس کافی و استاندارد و همچنین نبود راههای مناسب ارتباطی میان روستاها و مناطق دور افتاده میباشد.

​​​​​​​   بسیاری از کلاسهای درس در این استان از کپرهایی تشکیل شده که مردم محلی خود آنرا برپا میکنند و دانش آموزان از هیچ گونه امکاناتی مانند آب و برق و وسایل گرمایشی و یا خنک کننده برخوردار نیستند.