رژیم ترک لیلا گووَن و رژیم آلمان هم مصطفی توزاک را به گروگان گرفتند

مصطفی توزاک فعال کورد توسط دادگاه عالی مونیخ به زندان محکوم شد. توزاک برای پایان حصر دست به اعتصاب غذا زده بود.

فعال کورد پناهجو در آلمان، مصطفی توزاک به بهانه‌ی بند ۱۲۹ قانون مجازات آلمان توسط دادگاه عالی ایالت مونیخ به زندان محکوم شد. پس از آنکه دادگاه در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ توزاک را به زندان محکوم کرد، وی دستگیر و روانه‌ی زندان شد.

دادستان عمومی مونیخ که به محاکمه فعالین کورد در آلمان شناخته می‌شود، ادعا کرد که در نتیجه‌ی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که مصطفی توزاک در فاصله‌ی ژوئن ۲۰۱۹ و مه ۲۰۲۰ مسئول "منطقه‌ی اُلُم پ.ک.ک" و "منطقه ی مونیخ/ باواریای جنوبی" بوده است.

شرکت در فعالیتها جرم محسوب می‌شود

دادستان عمومی مونیخ برای اثبات این ادعای خود به نظارتهای تکنولوژیک پلیس ایالت باواریا و بادن-فورتمبرگ اتکا کرده است، که توزاک در راهپیمایی‌های دورتموند، دویسبورگ و چندین شهر دیگر علیه حملات دولت ترکیه به کوردها شرکت کرده است و اینها "جرم" تلقی شده‌اند.

همچنین شرکت مصطفی توزاک در فعالیتها برای محکوم کردن مجازات فعالان حزب کمونیست- مارکسیست – لنینیست ترکیه در مونیخ و دیدار توزاک با زندانیان کورد در زندانهای ستامهایم جرم تلقی شده است.

دادستان عمومی مونیخ همچنین رفت و آمد  توزاک به مجلس ختم و دیدار با یک شهروند کورد که بنگاه املاک دارد را جرم دانسته و به این بهانه مصطفی توزاک به زندان محکوم شده است.

  |   بیشتر بخوانید ...
  ♦ مصطفی توزاک دست به اعتصاب غذای نامحدود زد 
  ♦ اعتصاب غذای مصطفی توزاک در دویسبورگ ٣٨ روز را پشت‌ سر گذاشت
  ♦ پلیس آلمان با ضرب و شتم یک اعتصاب کننده را دستگیر کرد 

یکی از فعالین اعتصاب غذای نامحدود بود

مصطفی توزاک برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد در اعتصاب غذای نامحدود سال ۲۰۱۸ که با پیشاهنگی لیلا گوون رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه دمکراتیک ک.ج.د انجام شد، شرکت کرده بود.

توزاک در شهر برلین پایتخت آلمان به همراه ۴ فعال کورد دیگر مدت ۱۳۴ روز در اعتصاب غذای نامحدود بودند و در ۲۶ مه ۲۰۱۹ با پیام عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، که پس از شکست حصر در آن زمان توسط وکلایش برای اعتصاب کنندگان فرستاده بود، به اعتصاب خود پایان دادند. وزن توزاک به ۴۴ کیلوگرم کاهش یافته بود و در کبد وی غده ایجاد شده بود و به همین دلیل مدتی در بیمارستان بستری شد.

گووَن از سوی رژیم ترک و توزاک از سوی رژیم آلمان به گروگان گرفته شدند

رژیم ترکیه روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ با بهانه‌‌های بی‌اساس مانند دولت آلمان، لیلا گوون را به ۲۲ سال و سه ماه زندان محکوم کرد. هم زمان دولت آلمان نیز با بهانه‌های بی‌اساس دادستان عمومی و علی رغم تبلیغات گسترده برای آزادی بیان و آزادی سیاسی در این کشور، اما فعال کورد مصطفی توزاک را زندانی کردند.