اعضای پارلمان اروپا خواستار تحقیق در مورد حملات شیمیایی ارتش ترکیه شدند

گروه دوستان کوردها در پارلمان اروپا درخواست کردند که هیئتی بین‌المللی در پیوند با استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی در حمله به باشور کوردستان تحقیق کند.

روئسای مشترک گروه دوستان کورد فرانکویس آلفونسی از حزب سبز‌ها (EFA)-فرانسه، آندرس سکایدر(S&D) اتریش، نیکولاژ ویلومسن (چپ‌) دانمارک خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی در حملات به باشور کوردستان شدند.

اعضای پارلمان اروپا در بیانیه‌ای مشترک به رسانه‌‌ها اعلام کردند؛ در کوردستان عراق صدها صدها پارلمانتار، روزنامه‌نگار، روشنفکر، فعال حقوق زنان، فعالان حقوق بشر و نهادهای جامعه مدنی در مورد استفاده رژیم ترکیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به خاک عراق هشدار داده‌اند."

اعضای پارلمان اروپا از دبیرکل سازمان ملل، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) و دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل تحقیقاتی را آغاز کرده و کمیسیونی مستقل را تشکیل دهند. در بیانیه آمده است:"ترکیه با افزایش حملات خود به مناطق کوردنشین سوریه(روژاوا) و عراق موازین حقوق بین‌المللی را به شیوه‌ای سیستماتیک نقض می‌کند."

بیانیه می‌افزاید که اگر مداخله‌ای فوری و نیرومند صورت نگیرد ترکیه با بی‌پروایی بیشتر صلح را در این بخش از جهان به خطر می‌اندازد.

در بیانیه آمده است:"گروه دوستان کورد در پارلمان اروپا حمایت خود را از این فراخوان اعلام می‌دارد و خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی و اعزام هیئتی برای تحقیق هستند."