آکسیون کمیته‌های دانمارک کژار و پژاک به مناسبت ١١مین سالگرد اعدام شیرین علم‌هولی و همرزمانش

کمیته‌های کژار و پژاک در کپنهاگ پایتخت دانمارک در سالگرد اعدام شیرین علم‌هولی و همرزمانش، روز ٩ می ٢٠٢١ در برابر سفارت رژیم ایران اقدام به برگزاری اکسیون اعتراضی خواهد کرد.

فراخوان برگزار کنندگان این اکسیون به شرح زیر است:

"رژیم اعدام، نامی که سالهاست نام دیگر جمهوری اسلامی ایران است. ۴۲ سال زندان، شکنجه، اعدام، تبعید، سرکوب و قتل عام کارنامه سیاه رژیم اعدام جمهوری اسلامی ایران علیه، زنان، کارگران و زحمتکشان و خلق های تحت ستم در ایران است.

سحرگاه روز ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ رژیم اعدام در ایران، یکی از وحشتناکترین جنایاتش را مرتکب شد، در یک روز با قتل عمد دولتی (اعدام) جان پنج انسان را گرفت، چهار تن از اعدامیان ۱۹ اردیبهشت چهار تن از بهترین فرزندان خلق کورد، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی و علی حیدریان بودند، انسان‌هایی که اعدامشان سیلی از اعتراضات انسانهای آزادیخواه و برابری طلب در سراسر جهان را به راه انداخت و جهان شاهد رسوایی بیش از پیش رژیم ارتجاعی/ سرمایه ی جمهوری اسلامی گشت.

کمیته کژار و پژاک در دانمارک به منظور بزرگداشت یاد شهیدان ۱۹ اردیبهشت و محکوم کردن دوباره اعدام و رژیم اعدام، در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک اقدام به برگزاری آکسیون می‌نماید و از تمامی احزاب، سازمانها، نهادها و انسانهای آزادیخواه دعوت می‌کند که با شرکت در این آکسیون بر قدرت فریاد «نه به اعدام» بیفزایند و یکبار دیگر رژیم جمهوری اسلامی ایران و اعمال سرکوب و اعدام را محکوم نمایند.

روز : یکشنبه / ساعت: ١۵ الی ١٧

تاریخ: ٩ می ٢٠٢١

آدرس: Engskiftvej, 6, 2100 København Ø"