چهارمین روز تحصن کورد‌ها در برلین

​​​​​​​میهن‌دوستان کورد در برلین پایتخت آلمان، ۴مین روز تحصن همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کوردستان در زندان‌های رژیم استعمارگر ترکیه را سپری کردند.

اعتصاب غذای زندانیای سیاسی در زندان‌های رژیم اشغالگر ترک در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های از ٢٧ نوامبر آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

در همبستگی با اعتصاب غذی زندانیان، کوردستانیان اروپا در برلین دست به تحصن زدند. این تحصن در چهارمین روز در میدان آلکساندرپلاتز این شهر ادامه دارد.

ساعت ١٣ امروز (پنج‌شنبه ١۴ ژانویه) تجمعی در محل برپایی این آکسیون برگزار شد.

یوکسل کوچ ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک کورد اروپا در سخنانی به مبارزات صلح‌جویانه نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی اشاره کرده و افزود:"امروز هم آقای عبدالله اوجالان نه تنها برای ترکیه و کوردستان بلکه برای صلح در تمامی خاورمیانه کوشش می‌کند."

کوچ ضمن اشاره به کارزاری که در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو برای آزادی اوجالان آغاز شده است افزود که ما نیز در این کمپین جای می‌گیریم.

دمیر چلیک سخنگوی فدراسیون علوی‌های دمکراتیک نیز در سخنانی اظهار کرد:"رژیم ترک در حالی به شکنجه ادامه می‌دهد که رهبر اوجالان ٢٢ سال در سخت‌ترین شرایط حبس بسر برده و برای صلح و آزادی مبارزه‌ای را بی‌وقفه به پیش می‌برد."

اتحادیه سریانی‌های اروپا در بیانیه‌ای که در گردهمایی امروز قرائت شد اعلام کرده‌اند:"ذهنیت انکار، نابودی و ذوب فرهنگی علیه ارزش‌ها و هویت‌های خلق‌ها هر روز به تاوانی دست می‌زند و معیارهای پیشرفته، دمکراتیک و حقوقی بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد. بویژه در مقابل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی در ترکیه کُنسپت تشدید حصر جریان دارد. در جغرافیای وسیعی که از لیبی تا ناگورنو قره‌باغ (آرتساخ) گسترش یافته است سیاست‌های جنگ‌افروزانه و اشغالگری با ذهنیت عثمانیگری و تکرار قتلعام‌ها جریان دارد."

شرکت کنندگان با اشتیاق و روحیه‌ای والا به مقاومت زندانیان در زندان‌ها رژیم استعمارگر ترک درود فرستادند.