دادستان عمومی آلمان می‌خواهد ۵ مبارز کوردستانی را به ۱۷ سال زندان محکوم کند

دادستان عمومی آلمان پس از جلسه‌ی دیروز رسیدگی به پرونده‌ی ۵ کوردستانی که ۳ تن از آنها زندانی و دو تن خارج از زندان هستند، درخواست ۱۷ سال زندان برای آنها را به دادگاه ارائه کرد.

در ۸۷مین جلسه‌ی پرونده‌ی ۵ کورستانی در اشتوتگارت که مدت سه سال است در استامهیم ادامه دارد، دادستانی عمومی آلمان درخواست نمود بر اساس ماده‌ی ۱۲۳ (ماده‌ی مقابله با ترور) این افراد به زندان محکوم شوند.

درخواست اشد مجازات برای فیصل.س توسط دادستانی عمومی آلمان قابل توجه بود. دادستانی عمومی فیصل.س را به عنوان "عضو پ.ک.ک و مسئول" معرفی کرده و مبارزات فیصل در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ را بهانه برای تحمیل اشد مجازات یعنی ۵ سال و ۴ ماه زندان برای وی قرار داده است.

همچنین چهار کوردستانی دیگر با اتهام همکاری با پ.‌ک‌.ک محاکمه می‌شوند و دادستان عمومی درخواست کرده است تا ازکان.ت به ۳ سال و ۹ ماه، عگید.ک به ۳ سال و ۱۰ ماه و جیهان.آ که در خارج از زندان است، به یک سال و ۱۰ ماه و افریم.آ  که وی نیز در خارج از زندان است، به ۲ سال و ۶ ماه زندان محکوم شوند.

بنابر گزارش وکلای این افراد بخشی از اتهامات این افراد مربوط به اعترافات فردی با نام "رضوان اوزدمیر" است که حتی دادستانی عمومی بخشی از اعترافات وی را نپذیرفته است اما از طرفی دیگر دادستانی عمومی اتهام "زخمی کردن، ربودن و غصب" را به این افراد وارد کرده است.

دادستانی عمومی آلمان در شکایت ۱۷۰ صفحه‌ای خود، مبارزات سیاسی کوردستانیان در آلمان را در چهارچوب "جرم" قرار داده و کارهایی مانند "کمپین صلح، برگزاری فعالیت‌ها، پخش بیانیه و بلیت و انتخابات و همچنین بیانیه‌های مطبوعاتی برای رسانه‌های کوردستانی" را به عنوان بخشی از این جرائم معرفی کرده و به افراد مذکور این اتهامات را وارد نموده است.

دادگاه برای صدور رای و همچنین رسیدگی به اعتراض وکلای متهمان کوردستانی، روز پنجشنبه ۱۵ مه ٢٠٢١ جلسه‌ی بعدی خود را برگزار می‌کند.