عضو سفارت ترکیه در بروکسل با صد کیلو هرویین دستگیر شد

ویسل فلیز از مأموران ویژه میت در اروپا بود که مسئولیت گردآوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های کوردها و نیروهای مخالف رژیم ترک را بر عهده گرفته بود. سوغات او برای همکارانش در اروپا هروئین بود.

ویسل فیلز پس از آنکه در روشته ترکشناسی در دانشگاه استراسبورگ فارغ‌التحصیل شد سالهای متمادی به فعالیت لابیگری برای رژیم اردوغان در اروپا مشغول بود. رسانه‌های وابسته به رژیم ترکیه همیشه او را به عنوان "کارشناس سیاست خارجه" معرفی می‌کردند. او سال ٢٠١۴ با دستور مستقیم طیب اردوغان در سفارت ترکیه در بروکسل استخدام شد.

مشاور سابق اطلاع‌رسانی سفارت دولت ترکیه در بروکسل و سخنگوی سازمان مسلمانان اروپا به دلیل انتقال ۱۰۰ کیلوگرم هرویین به ارزش ۵ میلیون یورو دستگیر شد.

گزارشگر سابق روزنامه‌ی لوموند فرانسه اعلام کرد، "ویسل فلیز" مشاور سابق اطلاع‌رسانی سفارت ترکیه در بروکسل و سخنگوی سازمان مسلمانان اروپا، روز ۹ ماه جاری، در حالی که قصد داشت با خودروی خود به همراه خانواده‌اش از مرز بلغارستان عبور کند، دستگیر شده است.

به گفته ی این روزنامه نگار در زمان بازرسی خودروی فلیز در مرز بلغارستان، ۱۰۰ کیلوگرم هرویین با ارزش ۵ میلیون یورو، در صندوق خودروی وی کشف شده و خود او نیز دستگیر شده است.

گفته می‌شود که ویسل فلیز هم زمان رئیس فدراسیون یوزگاتی‌های ساکن اروپاست، همچنین گفته می‌شود، وی با دستور شورای وزرای وقت دولت ترکیه به طور مستقیم در سفارت دولت ترکیه در بروکسل استخدام شده است و  عضو دستگاه جاسوسی ترکیه میت بوده است.

مسئولین گمرک ۱۵ روز است که این مسئله را پنهان کرده و دستور داده‌اند تا این خبر منتشر نشود.

رژیم ترکیه از سال ١٩٧٠ به اینسو به شیوه‌ای مخفیانه محموله‌های هروئین را به داخل خاک اروپا انتقال داده است. در سال‌های دهه ١٩٩٠ محموله‌های هروئین متعلق به دمیرل- چیللر که در مرزهای کشورهای اروپایی شناسایی شده و توقیف شده بودند موضوع گرم رسانه‌های وقت بود. با مورد ویسل فیلز آشکار شده است که رجب طیب اردوغان به روال اسلاف خود بر انتقال مواد مخدر از طریق دیپلمات‌های ترک به اروپا ادامه داده است.