دولت آلمان پرچم پ.ک.ک را ممنوع کرد

دولت آلمان متعاقب نشست عالی اتحادیه اروپا تصمیم گرفت پرچم پ.ک.ک را در این كشور ممنوع اعلام کند.

بوندستاگ، مجلس نمایندگان آلمان (پایین) تصمیم گرفت که پرچم چندین سازمان آزادیخواه ملت‌های تحت ستم خاورمیانه از جمله حزب کارگران کوردستان را ممنوع اعلام کند.

این لایحه از سوی دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به بوندستاگ ارائه شده است که دارای روابط گسترده‌ای با رژیم فاشیست ترکیه است. انتظار می‌رود که مجلس بوندسرات (نهاد قانون‌گذاری شورای فدرال) (بالا) که مجلس عالی آلمان است این لایحه را تصویب کند.

این قانون همچنین انتشار «لیست‌ دشمن» را که حاوی داده‌های فردی باشد در «مجامع افراطی» ممنوع کرده است.

همچنین بر اساس قانون تازه هرگونه اقدام یهودستیزی، اسلام ستیزی، نفرت ‌پراکنی علیه همجنس‌گرایان و افراد معلول با مجازات شدیدتری روبرو خواهد شد.

ممنوعیت پرچم پ.ک.ک در آلمان: کوردفوبیا، مبارزات ضدفاشیستی پ.ک.ک

اولین دستور قانونی برای جرم‌انگاری علیه حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) از سوی وزارت کشور آلمان در ٢۶ نوامبر ١٩٩٣ صادر شد. در بخشنامه ۵٣ صفحه‌ای وزارت کشور که توسط وزیر کشور ضدکورد وقت آلمان به نام مانفرد کانتر امضا شده بود فعالیت پ.ک.ک، سازمان‌ها، فدراسیون‌ها و انجمن‌ها و مراکز رسانه‌ای که دولت آلمان مدعی ارتباط آن‌ها با پ.ک.ک بود ممنوع اعلام شد. حکومت آلمان در ٢ مارس ٢٠١٧ در بخشنامه تازه‌ای هر گونه نماد کوردها از جمله پرچم پ.ک.ک، پرچم‌های پ.ی.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ و همچنین پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را ممنوع اعلام کرد. سیاستمداران مستقل کورد و غیر کورد این تصمیم حکومت آلمان را پاسخی به سیاست‌های ضدفاشیستی پ.ک.ک و جنبش آزادیخواهی کوردستان می‌دانند که به مذاق بنیادگرایان مسیحی و سرمایه‌داران سهیم در دولت آلمان خوش نمی‌آید.