فراخوان احزاب و سازمان‌های کورد مقیم اروپا به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

احزاب و سازمان‌های کورد در اروپا در مورد حملات شیمیایی رژیم ترک به نیروهای گریلا در نامه‌ای به سازمان منع سلاح‌های شمیایی وابسته به سازمان ملل خواستار اقدام فوری شدند.

سازمان‌ها و احزاب کورد مقیم اروپا در نامه‌ای به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) و دفتر امور خلق سلاح وابسته به سازمان ملل با اشاره به حملات شیمیایی ارتش ترکیه به گریلاهای جنبش آزادیبخش کوردستان خواستار اقدام فوری این سازمان‌ها و انجام وظایف و مسئولیت‌های این سازمان‌ها شدند.

در نامه احزاب و سازمان‌های کوردستانی با اشاره به حملات بی‌وقفه ارتش ترکیه از آپریل ٢٠٢١ به باشور کوردستان و استفاده از سلاح‌های شیمیایی خاطرنشان کرده‌اند که "بنابر گزارش‌های تازه در حملات رژیم ترکیه از ٢٣ آپریل تا ٢٣ اکتبر (دوره شش ماهه) حداقل ٣٢٣ بار از سلاح‌ شیمیایی استفاده کرده است و در این حملات شیمیایی حداقل ٣٨ گریلا جانباخته‌اند."

احزاب و سازمان‌های کورد در نامه‌ی خود به شهادت ۶ گریلا در ٣ سپتامبر ٢٠٢١ در تپه سور، اظهارات ٣ گریلا که در این حملات شیمیایی زخمی گردیده و مشاهدات خود را در این مورد با رسانه‌ها در میان گذاشته‌اند و همچنین مراجعه روستائیان منطقه به مراکز بیمارستانی پس از این حملات اشاره نموده‌‌اند.

در بخش دیگری از نامه احزاب و سازمان‌های کورد در اروپا آمده است:"خلق کورد خوب می‌داند که چگونه هدف حملات رژیم ترک و سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته است، می‌داند چگونه رژیم ترک موازین حقوق و قانونی را به رسمیت نمی‌شناسد. اما آنچه مایه تعجب است این است که نیروهای بین‌المللی، سازمان‌های آنان و برخی گروه‌ها که خود را مستقل می‌خوانند علیه تمامی این حملات ضدقانونی و ضد بشری مثل دیوار ساکت شده‌اند.

ما می‌دانیم که OPCW همچون سازمانی که در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی به تحقیق می‌پردازد لازم بود بدون اتلاف وقت اقدام نماید. در خلال سکوت بین‌المللی آنچه بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داده است موضع منفعل شماست. مگر انتظار کشیدن کوردها از شما در زمینه منع بکارگیری سلاح شیمیایی به عنوان یک سازمان ذیربط طبیعی نیست؟ مگر موجودیت شما و سازمان ملل برای جلوگیری از سلاح‌های ممنوعه نیست؟ اگر چنین است چرا علی‌رغم این همه مدرک و گزارش هنوز هم گامی برنمی‌دارید؟

ما منتظر هستیم تا شما برای خلق کورد پاسخی روشن داشته باشید. خلقمان در پیوند با استفاده از سلاح‌های شیمیایی خواستار موضع شفاف و جامع شماست. در صورت تداوم سکوت شما خلقمان چنین می‌اندیشند که این حملات با تأیید شما صورت می‌گیرند.

ما امضا کنندگان این نامه همچون سازمان‌ها و احزاب کوردستانی مقیم اروپا تهدیدهای موجود علیه خلقمان را به اطلاعتان می‌رسانیم. ما در انتظار بیانیه از سوی شما هستیم. مهمتر از همه اینکه شما برای متوقف کردن حملات شیمیایی به عنوان وظیفه‌ اساسی‌تان باید فورا اقدام کنید!"

اسامی سازمان‌ها و احزابی که بیانیه‌ را امضا کرده‌اند:

اتحادیه میهنی کوردستان (ی.ن.ک)

جنبش تغییر (گوران)

کنگره جوامع کوردستانی در اروپا (ک.ج.د.ک- اروپا)

جنبش زنان کوردستانی در اروپا (ت.ژ.ک- اروپا)

حزب کمونیست کوردستان (باشور)

حزب زحمت‌کشان (باشور)

حزب آزادی و دمکراسی ایزدی‌‌ها (پاده- باشور)

جنبش آزادی جامعه کوردستان

حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) (روژاوا)

حزب دمکرات کورد- سوریه (روژاوا)

حزب چپ کورد – سوریه (روژاوا)

جنبش نوین کوردستان- سوریه (روژاوا)

حزب چپ دمکرات کورد سوریه

حزب دمکرات کورد سوریه (الپارتی) (روژاوا)

حزب دمکرات پیشرو کورد- سوریه

حزب چپ دمکرات کورد – سوریه

حزب اتحاد دمکرات کورد – سوریه

حزب توافق کورد- سوریه

حزب اصلاح کورد – سوریه

حزب سبز کوردستان – سوریه

حزب دمکرات کوردستان سوریه

حزب کمونیست کوردستان سوریه

حزب اسلامی کوردستان

حزب کمونیست کوردستان

جنبش کاوه

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)

اتحادیه انقلابیون کوردستان

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار)

جامعه زنان روژهلات کوردستان (کژار)

پلتفرم هورام

پلتفرم زاگرس

پلتفرم یارسان

یاری کورد

جنبش فرهنگ و هنر کورد

جمعیت کورد اشتوتگارت

فدراسیون علوی‌های کوردستان

فدراسیون جوامع ایزدی

مرکز کوردی برلین

جامعه اسلامی کوردستان

انستیتوی کوردی – آلمان

انستیتوی کوردی بروکسل

مجلس شنگال در تبعید

اتحادیه روحانیون کوردستان

اتحادیه ایزدی‌های سوریه

جمعیت کورد براندنبورگ – برلین

سازمان چتر مجالس زنان ایزدی

فروم دوستی آلمان- کورد در درسدن

کنگره خلق‌های‌ مزوپوتامیا

حزب آزادی مزوپوتامیا

جمعیت حقوق بشر کوردستان