گرامیداشت ٢٧ نوامبر

گرامیداشت ۴٢مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک در بسیاری از شهرهای اروپایی برگزار شده و در دیگر شهرها نیز به زودی طی مراسم‌های ویژه‌ای این عید رستاخیز کوردها گرامی داشته می‌شود.

روز گذشته در ۴٢مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک کوردها در چندین شهر اروپا گردهم آمدند، آنان با برگزاری گردهمایی، شلیک گلوله‌های هوایی و رقص و پایکوبی عید رستاخیز را گرامی داشتند.

در شهرک لافریو از توابع آتن پایتخت یونان گروهی از جوانان و زنان کورد در محل پارک پناهندگان کورد گردهم آمدند و ۴٢مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک را جشن گرفتند.

جنبش جوانان کورد و جنبش زنان کوردستان ساکن اروپا نیز با برگزاری مراسمی در استراسبورگ فرانسه ۴٢مین سالروز تأسیس پ.ک.ک را گرامی داشتند.

در مونت‌پولیر فرانسه نیز مراسمی برگزار شدو کوردها و دوستان آنان به رقص و پایکوبی پرداختند.

جوانان کورد در پاریس نیز در حالی که مشعل‌هایی را در دست گرفته بودند راه پیمایی کردند و پلاکارد بزرگی را با خود حمل می‌کردند که روی آن عبارت "با پ.ک.ک بسوی پیروزی گام بردارید".

در شهر کلن آلمان نیز سالروز تأسیس پ.ک.ک در مرکز جامعه دمکراتیک کورد گرامی داشته شد.

در اشتوتگارت آلمان نیز طی مراسمی سالگرد تأسیس پ.ک.ک گرامی داشته شد.

کوردستانی‌های در ژنو سوئیس عید رستاخیز ٢٧ نوامبر را گرامی داشتند و به رقص و پایکوبی پرداختند.

در زوریخ سوئیس نیز مراسمی در گرامیداشت سالگرد تأسیس پ.ک.ک برگزار شد.

کوردها و دوستانشان در استکهلم پایتخت سوئد طی مراسمی عید ٢٧ نوامبر را گرامی داشتند.

در لندن پایتخت انگلیس نیز مراسمی از سوی ابتکار عمل زنان کورد در بریتانیا برگزار شد و ۴٢مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک جشن گرفته شد. شایان ذکر است که در لندن در سه مکان متفاوت کوردها عید رستاخیز ٢٧ نوامبر را گرامی داشتند.

در وین پایتخت اتریش نیز جوانان و زنان کوردستانی ۴٢مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک را گرامی داشتند.