گرامیداشت سالگرد شهادت مقاومتگران ١٩ اردیبهشت در استکهلم

در مراسمی که از سوی جمعیت کوردهای ساکن استکهلم برگزار گردید یاد و خاطره شهیدان فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم‌هولی و علی حیدریان گرامی داشته شد.

به مناسبت دهمین سالگرد شهادت شیرین علم‌هولی و همرزمانش در زندان اوین، روز گذشته مراسم یادبودی در شهر استکهلم برگزار شد. این مراسم از سوی جمعیت کوردهای ساکن استکهلم سازماندهی شده بود و در آن شماری از میهن‌دوستان کورد شرکت کردند.

مراسم با سرود 'ای رقیب' و یک دقیقه سکوت در ادای احترام به شهیدان راه آزادی آغاز شد.

سپس سینویزیونی در مورد زندگی هر چهار شهید ١٩ اردیبهشت به نمایش درآمد.

در این مراسم رفقای همبند شهیدان ١٩ اردیبهشت از طریق شبکه ZOOM در مورد خاطرات خود با شهیدان سخن گفتند و در سخنان خود سیاست‌های رژیم کوردستیز جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

در ادامه مراسم پیام ویدیویی گُلان فهیم ریاست مشترک کودار به نمایش درآمد.

سپس سنانیک اونن، سیاستمدار کورد در مورد جایگاه شهیدان کوردستان سخنانی ایراد کرد و افزود: شهیدان مقاومت زندان اوین همچون شهیدان مقاومت زندان آمَد دارای جایگاهی والا هستند.

اونن افزود که رژیم ایران به موازات رژیم فاشیست ترک به کوردستیزی ادامه می‌دهد و امروز کوردهای هر چهار بخش کوردستان با اتحاد و همبستگی خود در مقابل اشغالگران کوردستان مقاومت می‌کنند.

در ادامه مراسم کاله آتشی هنرمند انقلابی و پیشمرگ سرشناس کورد پیامی را قرائت کرد. آتشی گفت:"ما در دوره‌ای که پیشمرگ بودیم به خانه فرزاد کمانگر می‌رفتیم. او در اوان جوانی انسانی صادق و دارای معیارهای ملی بود."

مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ١٩ اردیبهشت ادامه یافت.