گزارش سی‌پی‌تی منتشر شد ولی هیچ اطلاعاتی در مورد انزوا وجود ندارد

کمیته‌ی پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) در ۳۲مین گزارش کلی خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از زندان امرالی بازدید کرده است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد این بازدید فاش نکرده است.

کمیته‌ی پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) ۳۲مین گزارش کلی خود از ۱دسامبر تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد. کمیته‌ی پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) اعلام کرد که از امرالی بازدید کرده است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عمر حایری کانار، ویسی آکتاش و هامیلی یلدرم ارائه نکرده است.

در گزارش کمیته‌ی پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) آمده است که در سپتامبر ۲۰۲۲، از زندان امرالی بازدید به عمل آمده است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد انزوای شدید دولت ترکیه در زندان امرالی ارائه نکرده است.

گزارش سی‌پی‌تی درباره‌ی‌ بازدیدش از امرالی به شرح زیر است؛

هدف اصلی از سفر به ترکیه در ماه سپتامبر، بررسی شرایط رفتار و بازداشت اتباع خارجی بازداشت‌شده تحت قوانین مهاجرت و همچنین روال اعمال‌شده در مورد آنها در زمینه اخراج (دیپورت) آنها بود. به مناسبت این بازدید، هیئت همچنین برای بررسی وضعیت نگهداری چهار زندانی که هم اکنون در امرالی به سر می‌برند و چگونگی رفتاری که با آنها می‌شود، به زندان امرالی رفتند. در این زمینه توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های اجتماعی ارائه‌شده به زندانیان و ارتباط آنها با جهان خارج شد.

 هیئت سی‌پی‌تی، هیچ اطلاعات مشخصی در مورد زندان امرالی و انزوای شدید در امرالی ارائه نکرده است.