جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه: فرانسه به سیاست‌های ریاکارانه علیه ملت کورد پایان دهد

جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه CDK-F نسبت به اظهارات روز گذشته وزات امور خارجه فرانسه اعتراض کرده و گفت: وزارت امور خارجه فرانسه با اظهارات خود از سیاست‌های دولت ترک  که درصدد است در جنوب کوردستان به اجرا در آورد، حمایت به عمل آورده است.

در رابطه با اظهارات وزارت امور خارجه فرانسه مبنی بر محکوم کردن حملات پ.ک.ک به نظامیان پ.د.ک، جامعه دمکراتیک کورد در فرانسه  CDK-F بیانیه‌ای را منشتر کرده و اعلام نمود که وزارت امور خارجه فرانسه، باید از ریاکاری در این رابطه دست بردارد.

جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه CDK-F اعلام نمود که در مقطعی که دولت-حکومت فرانسه از مشکلاتی جدی با ترکیه برخوردار است و نسبت به عملکردهای این کشور انتقاد جدی دارد، در زمانیکه رجب طیب اردوغان آشکارا فرانسه را مورد تهدید قرار می‌دهد، وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار اظهاراتی علیه کوردها، علیه پ.ک.ک از اقدامات ترکیه حمایت کرده و در این راستا خاطرنشان ساخت که فرانسه به خوبی می‌داند که دولت ترک در مناطق شمال-شرق سوریه-روژآوا و جنوب کوردستان دست به اشغالگری زده و در عمق ۴۰ کیلومتری این مناطق دست به احداث پایگاههای نظامی زده است.

در بخش دیگری از این بیانیه امده است که اظهارات وزارت امور خارجه فرانسه در مورد حملات پ.ک.ک علیه نیروهای پ.د.ک محکوم شده است و نیز آمده است که در این بیانیه عمدا عبارت پ.ک.ک در لیست گروه‌های تروریستی است، قید شده است.

جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه در این بیانیه اظهار داشته است که دولت ترک در جنوب کوردسان برای جنگی وسیع مقدمه چنینی می‌کند، و از طرف دیگر تلاش می‌کند تا دو نیروی پ.د.ک/پ.ک.ک را نیز به جنگ وادارد، این توطئه نیز طرحی کاملا ترکی بوده و تلاش می‌شود که از طریق جنگ پایدار میان کوردها جنوب کوردستان به میدان نبرد تبدیل شود. حکومت فرانسه به منظور ممانعت از جنگ میان کورد که ترکیه درصدد تحقق آن است، می‌تواند نقشی مثبت ایفا کند. به منظور دست یابی حل مشکلات میان کورد، نه از طریق جنگ، بلکه از طرق گفتگو بین پ.ک.ک و پ.د.ک می‌تواند میانجیگری نماید.

جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه در بخش دیگری از بیانیه خود گفته است که وزازت امور خارجه فرانسه با این اظهارنظر خود از سیاستهای تفرقه انگیزانه و اشغالگرانه دولت ترک حمایت به عمل آورده است و تلاش دارد تا خواسته‌های ترکیه در جنوب کوردستان را فعلیت بخشد.

جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه همچنین اعلام کرده است که وزارت امور خارجه فرانسه از طریق این بیانیه به شیوه‌ای ناروا خلق کورد را متهم نموده و در این باره گفت: حکم دیوان عدالت اروپا که در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته است پ.ک.ک را از لیست گروههای ترووریستی خارج نماید، و همچنین تصمیم دادگاه بلژیگ که پ.ک.ک یک سازمان تروریستی نیست برای وزارت امور خارجه فرانسه به معنای عدم رعایت بی‌طرفی است. حکومت فرانسه به جای توجه به تصمیمات دادگاه عالی اروپا، استنادات دولت ترک را ترجیح داده است.

جامعه دمکراتیک کورد-فرانسه در بخش پایانی بیانیه خود اظهار داشته است که با چنین بیانیه‌هایی، راه بر جنگی بی امان بین پ.د.ک و نیروهای دیگر گشوده می‌شود. ما از وزارت امور خارجه فرانسه می‌خواهیم که به سیاستهای ریاکارانه خود که سالهاست ادامه دارد، پایان دهد.