ک.ج.ک: ماه رمضان باید عامل برابری، آزادی و برادری مردم و مذاهب باشد

کمیته باورمندی های کنفدرالیسم جوامع کوردستان با انتشار پیامی در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: عالم اسلام وارد ماه روزه می شود. امیدواریم دعای این ماه راه را برای برابری، آزادی و برادری اقوام و مذاهب هموار کند.

کنفدرالیسم جوامع کوردستان(ک.ج.ک) با بیان اینکه مردم کوردستان، ترکیه و سوریه با تلفات زیادی در اثر زلزله و سیل وارد ماه رمضان شده اند، خاطرنشان کرد: خصومت دولت جنایتکار ترکیه با مردم و باورها محصول سیاست ترکی-اسلامی آ.ک.پ و م.ه.پ است و این رنج و ضررها را در هنگام بلایای طبیعی افزایش می دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است که دولت و حکومت ترکیه زلزله را مبنای سیاست نسل کشی مردم کورد و عرب قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: حکومت برای این منظور طرحهای فریبکارانه انجام داد. حکومت می خواست علویان عرب و کورد را از محل سکونت خود بیرون کند. برای اینکه کوردها از کوردستان خارج شوند، دست به حملات غیراخلاقی زدند. علیرغم همه حملات این جریان وحشی و منافق، مردم ما با کمک و همبستگی عظیم انسان دوستانه و گرانبها از یکدیگر حمایت کرده و همچنان ادامه می دهند. این اتحاد مردم ما به طور قابل توجهی نقشه های دولت جنایتکار ترکیه را شکست داد. مردم ما با همبستگی و اشتراک دموکراتیک نشان دادند که نیاز به دولتی در دست آ.ک.پ- م.ه.پ که به یک سازمان مافیایی و باند تبهکار تبدیل شده است، وجود ندارد. در روندی که در آن زندگی می کنیم، بار دیگر دیده شد که وحدت و همبستگی گروه های مذهبی و جوامع و سازمان های مدنی چقدر مهم و ضروری است. ما بر این باوریم که مردم ما این نگرش و مشارکت خیرخواهانه و سودمند را در کوردستان و در هر زمینه ای در ماه رمضان ادامه خواهند داد. ما از همه افراد با وجدان می خواهیم که از جشن رمضان امسال به عنوان وسیله ای برای پایان دادن به حکومت ترکی اسلامی آ.ک.پ- م.ه.پ استفاده کنند.

مردم کوردستان با شور دستاوردهای 50 ساله جنبش رهبری با برگزاری جشن نوروز، روز پیروزی مقاومت در برابر اشغالگری، ماه رمضان را نیز آغاز می کنند. مردم کورد با آگاهی و سازماندهی و امید بیش از هر زمان دیگری, وارد ماه روزه داری امسال می شوند. مردم کوردستان می دانند که بعد از ماه رمضان اتفاقات بزرگ و تاریخی جدیدی در انتظارشان است. ما معتقدیم که مردم ما عبادات مقدس خود را در طلوع تحولات تاریخی به عنوان فرصتی برای افزایش دستاوردهای دموکراتیک خود انجام خواهند داد. به همین دلیل، ما از مردم خود می خواهیم که اتحاد دموکراتیک، برادری و همبستگی خود را بیش از هر زمان دیگری توسعه دهند و عزم خود را برای مبارزه افزایش دهند. در قیام های مردمی روژهلات کوردستان و ایران، ملاها و رهبران دینی کوردستان حضور دارند که از روز اول با رویکرد دمکراتیک اسلامی آماده اند. درود می فرستیم به این رهبران دینی میهن دوست که بین مردم و باورهای دینی ایران تبعیض قائل نیستند و با شعار اتحاد دموکراتیک و برادری عمل می کنند. امیدواریم عبادت و خدمت ایشان به نفع همه ادیان و مذاهب باشد و زمینه ساز برکات بزرگ باشد.

ما باید به افراد نیازمند کمک کنیم

ما از مردم خود می خواهیم که وقتی از خلق کوردستان حمایت می کنند در درجه اول به خانواده شهیدان و زندانیان توجه داشته باشند و از آنها به خوبی پشتیبانی کنند. از مردم کوردستان می خواهیم که امسال فطره و زکات خود را به موسسات خیریه میهن دوست و غیردولتی بدهند. ما معتقدیم مردم کوردستان در این ماه رمضان برادران زلزله زده و سیل زده خود را فراموش نخواهند کرد و آنچه را که بر سر سفره خود دارند با روحیه میهن دوستی تقسیم خواهند کرد.

دولت قاتل و جنایتکار ترکیه و حکومت فاشیستی آن, زلزله را به فرصتی برای تخلیه کوردستان و تغییر بافت جمعیت در مناطق فاجعه زده تبدیل کرد. ما از مردمان کوردستان با هر مذهب و باوری می‌خواهیم که قاطعانه در برابر اقدامات دولت جنایتکار ترکیه در سرزمین خود بایستند و با ایمان، هویت و فرهنگ خود محکم ترین پاسخ را به او بدهند. یک بار دیگر یادآوری می کنیم که به مناسبت ماه مبارک رمضان باید خلقمان در مقابل این توطئه ها با اتحاد و همدلی موضعگیری کنند؛ این یک وظیفه میهن دوستانه خطیر برای همه مردم کوردستان است. بار دیگر برای شهروندان جان باخته از درگاه خداوند متعال مغفرت می طلبیم و به بازماندگان آنان تسلیت می گوییم.

ما مطمئن هستیم که مسلمانان کوردستان با شعارهایی که در میدان های نوروزی مطرح کرده اند، با ایمان و عمل خود علیه اسلام گرایی حاکم ترک، خط اسلامگرایی دموکراتیک را نشان خواهند داد. امیدواریم روزه ماه مبارک رمضان که با این احساس و افکار آغاز می شود مفید واقع شود. امیدواریم با دعاها و اعمالی که انجام می شود، ظالمان و منافقین نابود گردند و از همه مردم با وجدان دعوت می کنیم که در این امر حیاتی شرکت کنند.