کمیته‌های پژاک در اروپا: "با روح و اراده‌ی مقاومت امرالی، به استقبال فعالیت‌های ماه فوریه می‌رویم"

کمیته‌های پژاک اروپا با انتشار بیانیه‌ای میهن‌دوستان کورد را به شرکت فعالانه در آکسیون‌های ماه فوریه در محکومیت توطئه بین‌المللی فراخواند.

کمیته‌‌های حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در اروپا در بیانیه‌ای آحاد میهن‌دوستان کورد مقیم اروپا را فراخواند تا در فعالیت‌های مرتبط با محکوم نمودن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ فعالانه شرکت کنند.

متن بیانیه به این شرح است:

"پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی و پایان جنگ سرد در آغاز دهه ی ۹۰ میلادی، معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی و غیره میان بلوک شوروی و غرب به هم خورد.  همان طور که انتظار می‌رفت، مانند مراحل گذشته، ابرقدرت‌ها تقسیم مناطق تحت سلطه‌ی طرف مقابل را که شکست خورده بودند، آغاز نمودند. طراحی جدید منافع و مناطق تحت سلطه‌ی آنها در برنامه قرار گرفت.

 سیستم دولت-ملت که در قرن گذشته منافع ابرقدرت‌های جهان را در این منطقه به خوبی فراهم کرده بود، لازم بود بر اساس وضعیت و معادلات کنونی از نو طراحی شود. تقسیم و دیزاین نوی خاورمیانه به امری ضروری تبدیل شده بود. 

اما مانع اصلی در مقابل این نقشه در منطقه، جنبش آپویی و رهبر آپو بود که با ارزیابی‌های اساسی و موضوع‌های گذشته و کنونی و با طراحی و فرموله نمودن زیرساخت‌های ایدئولوژی و فلسفی لازم، شخصیت تصاحب شده و سقوط کرده‌ی کوردها را از نو آماده و بر اساس نیازهای کنونی و برای وظیفه بزرگ دمکراسی و آزادی میهن آماده و سازماندهی کرده بود.

 به همین دلیل طی مرحله‌ای دور و دراز و با توطئه‌ای گسترده و همه جانبه و ناجوانمردانه، با به اسارت گرفتن رهبری و محبوس نمودن وی در جزیره‌ی امرالی به خیال خود خلق کورد را ناامید و بی‌اراده و تضعیف و شکست‌خورده کردند، اما همان‌طور که دیدیم امرالی به مرکز مقاومت تبدیل شد و خلق‌مان متحدتر و آماده‌تر از همیشه، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری با شکست مواجه کرده و بی‌تاثیر نمود.

 پس از نقشه‌ی سیاه ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ میلادی، خلق هوشیار و زنده ما روزانه و بدون وقفه، در مقابل مراکز بین‌المللی خیابان ها و میادین همه‌ی شهرهای جهان به فعالیت و تجمع پرداختند و آنجا را هدف مبارزات مقدس خود قرار دادند و توجه همه‌ی آزادی‌خواهان جهان، طرفداران صلح و حقوق بشر و دمکراسی خواهان از سراسر جهان را به هدف مقدس خود جلب نموده و دشمنان خود را دچار تعجب نمودند و معادلات را به نفع مسئله‌ی مشروع خلق کورد تغییر دادند.

 در حال حاضر و در مرحله‌ای که جنگ جهانی سوم در منطقه‌ی خاورمیانه در جریان است، لازم است که خلق خودباور و مبارز ما، عرصه‌ی مبارزات خود را گسترده‌تر کرده و از فرصتی که با اراده‌ی بی‌مانند خود ایجاد نموده‌اند بهره بگیرند و همه‌ی نیرو و توان خود را برای به نتیجه رساندن اهداف و همچنین برای آزادی رهبری به کار بگیرند.

 در همین راستا از روزهای اول تا ۱۵ فوریه در خارج از میهن فعالیت‌ها و تجمعات گوناگون انجام خواهد شد. از اینجا از همه‌ی خلقمان و به خصوص خلق روژهلات در خارج از میهن، همچنین از همه‌ی زنان، مردان و جوانان دمکراسی‌خواه و صلح طلب، همه‌ی طرفداران و مدافعان حقوق بشر و آنهایی که مدافع آزادی، عدالت و کرامت انسانی هستند می‌خواهیم که در این فعالیتها که در خارج از میهن برای آزادی رهبر آپو انجام می‌شود، شرکت کرده و همچنین در کمپین جمع‌آوری امضا با همین هدف، نقش فعالی را به عهده بگیرند."