کنفدرالیسم جوامع کوردستان: اکنون می‌توان ضربات مرگباری بر رژیم ترک‌ وارد کرد

ک.ج.ک با اعتراض به همکاری نیروهای بین‌المللی در جانایات رژیم اشغالگر ترکیه از خلق شمال و شرق سوریه دعوت کرد خود را برای جنگ با اشغالگران آماده کنند. ک.ج.ک تأکید کرد دیگر می‌توان ضربات مرگباری بر ارتش ترک وارد کرد.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در رابطه با حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه که اخیرا افزایش یافته‌اند، بیانیه‌ای منتشر کرد.

ک.ج.ک در رابطه با استفاده ترکیه از سلاح‌های ممنوعه علیه گریلا، سکوت نیروهای بین‌المللی در مقابل حملات اشغالگران و بکارگیری تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی، افزایش حملات پس ‌از نشست سوچی ارزیابی‌های انجام داده و اعلام نمود، باید در مقابل اشغالگری‌های جدید، خود را آماده کرد.

ک.ج.ک همچنین در وجود رزان جاوید یاد شهدا را گرامی ‌داشت.

بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

"دولت فاشیستی ترکیه در خاک شمال و شرق سوریه و در باشور کوردستان در حملات نابودگرانه و اشغالگرانه فرزندان گرانقدر خلقمان، گریلا، غیرنظامیان، شروان‌ها و پیشاهنگان سیاسی را ترور می‌کند. در بیانیه کمیته امور داخلی خود مدیریتی آمده‌ است که رزان جاوید، ریاست مشترک سابق کودار و عضو شورای رهبری کودار که برای تجربه انقلاب و کارهای اتحاد ملی به روژاوا سفر کرده بود، در حمله دولت ترکیه با هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی ترور شده ‌است. در وجود رزان جاوید یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم.  قبل‌از همه به خلق کوردستان و به‌ویژه به خانواده رزان جاوید و سپس به خانواده همه شهدا و خلقمان تسلیت می‌گوییم.

از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کنند

حملات نابودگرانه‌ی رژیم ترک علیه خلق کورد در همه میادین با گستاخی هر چه تمام ادامه دارد. روژاوا، شنگال و مخمور در مقابل چشمان سازمان ملل، آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا در چارچوب یک توطئه بمباران می‌شوند. در زاپ، متینا و با آواشین در جنگ علیه گریلا ارتش ترکیه به‌صورت سیستماتیک مرتکب جنایت جنگی می‌شود. در این مناطق علیه گریلا از سلاح‌های تاکتیکی اتمی، بمب سوزاننده‌ی ترمو باریک و گازهای شیمیایی استفاده می‌شود.

این‌ها تبلیغات نیستند، بلکه حقیقت‌اند

این‌ها تبلیغات نیست، بلکه حقیقت است و اعتراف جدی در مورد آن انجام‌ گرفته است. در ۲۳ مارس ۲۰۲۲ یکی از خلبانان بازنشسته ارتش ترکیه با نام اردوغان کاراکوش در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده و اعلام نمود، ارتش ترکیه سلاح هسته‌ای تاکتیکی دارد و به این مسئله اعتراف نمود که این سلاح امروز علیه گریلا بکار گرفته می‌شود. اطلاعاتی که اردوغان کاراکوش درمورد ویژگی‌های این سلاح ها اعلام کرده ‌است با اطلاعاتی که نیروهای گریلا منتشر کرده‌اند، یکی می‌باشند.

سکوت بین‌المللی به دلیل همکاری با جنایت است

علی‌رغم آنکه منابع گریلا و رهبران ک.ج.ک این موضوع را چندین بار به مسئله اصلی و ویژه سازمان ملل و ناتو تبدیل کردند، اما دولت‌های مرتبط به دلیل آنکه این بمب‌ها و گازهای ممنوعه را تولید کرده و آن را به دولت ترکیه می‌فروشند در مقابل آن سکوت کرده‌اند. چون بمب هسته‌ای تاکتیکی که بکار گرفته می‌شود توسط کشورهای ناتو تولید می‌شوند و سپس به ترکیه فروخته می‌شود. سکوت نیروهای بین‌المللی در مقابل درخواست‌های جدی در این رابطه به دلیل همکاری آن‌ها در این جنایت است. علی‌رغم آنکه ده‌ها بار دیدارهایی انجام شده و ده‌ها سند و مدرک ارایه ‌شده است، اما سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی که مرکز آن در هلند قرار دارد، هیچ تلاشی نکرده ‌است. یکی از علل آن نگرانی‌ اتحادیه اروپا در رابطه با آشکار شدن جنایت جنگی دولت ترکیه است.

پس ‌از نشست عالی سوچی، حملات افزایش ‌یافته است

پس ‌از ٣٢مین نشست عالی ناتو در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲ در مادرید، دیدار پوتین- اردوغان- رئیسی در ۲۲ جولای در تهران و دیدار پوتین-اردوغان در ۵ آگوست ۲۰۲۲ در سوچی حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه علیه روژآوا افزایش‌یافته است. همچنین اردوغان و وزرایش دوباره انتشار بیانیه‌هایی در رابطه با اشغال روژآوا را آغاز نموده‌اند.

در نشست عالی ناتو در مادرید، روسیه به ‌عنوان دشمن مشترک ناتو در مقطع جدید اعلام شد. طیب اردوغان که مهر خود را در زیر این حکم در رابطه با تحریم‌های علیه روسیه از لحاظ سیاسی و اقتصادی و سربازی زد، پس ‌از یک ماه در نشست تهران گفت، باید آمریکا از شمال و شرق سوریه عقب‌نشینی کرده و مهر خود را با عنوان درک متقابل، این‌گونه بر این مسئله زد. در نشست سوچی مسئله فروش خوراک و اوکراین مورد بررسی قرار گرفت، اما موضوع اصلی میان پوتین و اردوغان که در رابطه با آن صحبت کردند، مشخص است که اشغال روژآوا توسط دولت ترکیه می‌باشد.

دیگر به هیچ معیاری پایبند نیستند

دولت ترکیه در شمال سوریه و روژاوا هیچ معیاری را نمی‌شناسد. علیه نیروهای ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ و نیروهای امنیتی داخلی دست به حملات هوایی و ترور می‌زند و علیه غیرنظامیان قتل‌عام انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا مردم را از روستاهایشان آواره کرده و به‌جای آن‌ها تبهکاران را اسکان دهد. در مقابل چشمان جهانیان مرتکب جنایات جنگی می‌شود. در حملات اخیر مشخص ‌شده است که غیرنظامیانی که تلاش می‌کنند پیکرها و مجروحین را از اتومبیل‌های بمباران‌ شده خارج کنند، برای بار دوم بمباران می‌شوند. این یکی از اهداف حملات را آشکار می‌کند.

موضع‌گیری نیروهای بین‌المللی، خشم خلق کورد را افزایش داده‌ است

موضع‌گیری سازمان ملل، آمریکا، روسیه و ناتو و کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل این حملات و سکوت در مقابل ترکیه و اردوغان و نگرش آنان به اردوغان همچون دیکتاتور باب طبع راه را برای حملاتش باز می‌کند و سبب شده‌ است تا خشم و نارضایتی خلق کورد افزایش یابد.

پیام تسلیت هیچ ارزشی ندارد

از یک طرف در مبارزات علیه داعش، آن‌ها ق.س.د را به‌ عنوان همکار خود می‌بینند و فداکاری و قهرمانی آن‌ها را می‌ستایند، اما از طرف دیگر در مقابل حملات دولت ترکیه علیه این نیروها نقش شریکی درمانده را بازی می‌کنند. این  برخلاف همکاری حقیقی ائتلاف بین‌المللی و بر خلاف اخلاق سیاسی است. در مقابل ترور مبارزان و فرماندهان روژآوا، هویت قاتل و مهاجم به زبان آورده نمی‌شود و فقط پیام تسلیتی داده می‌شود. این پیام‌ها هیچ‌ ارزشی ندارند.

ترکیه در حملات و اهداف خود به ‌ناتو پشت بسته ‌است

اردوغان با پشتیبانی و تکنولوژی ناتو تلاش‌ها و اهداف توسعه‌طلبانه هژمونگرای خود در منطقه را دنبال می‌کند. مشخص است که سیاست آنها پشتیبانی از قتل‌عام و نابودگری دستاوردها و پاک‌سازی خلق کورد است. سازمان ملل، دولت‌های آمریکا، ناتو و ده‌ها دولت ائتلاف بین‌المللی علیه داعش با خلق کورد کار می‌کنند، اما در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه و همچنین در مقابل تجاوزات هوایی و زمینی به سوریه سکوت کرده‌اند. این نیز در میان خلق کورد سبب ایجاد خشم بسیار و پایان تحمل و صبر آن‌ها شده است.

سکوت در مقابل حملات، اردوغان دیکتاتور را گستاخ‌تر می‌کند

خلق‌هایی که در روژاوا، شمال و شرق سوریه زندگی می کنند، همچنين خلق کورد در هر ۴ بخش کوردستان از این موضوع مطلع هستند. حقیقت این است که در مقابل حملات علیه خلق کورد و مبارزانی که در جنگ علیه داعش در ائتلاف بین‌المللی حضور داشتند، نیروهای ائتلاف در مقام خلق کورد چشمانشان را در مقابل حملات اردوغان و دولت فاشیستی ترکیه که در جنگ از داعش پشتیبانی می‌کردند، بسته‌اند. این سکوت در رابطه با حملات و اشغالگری های دولت ترکیه، دیکتاتوری اردوغان علیه روژاوا را افزایش می‌دهد.

حمایت از رژیم ترک را متوقف کنید و آن‌ها را عقب برانید

ترکیه همیشه در رابطه با منطقه امنیتی (عرصه اشغالگری) صحبت می‌کند که در این مناطق رهبران عالی داعش و تیم‌های فعال این سازمان حضور دارند و از کسی پنهان نیست که داعش در این مناطق محافظت‌شده و آموزش می‌بیند. پس‌از بغدادی هر ۲ رهبر داعش که جانشین وی بوده‌اند، در مناطق تحت کنترل ترکیه و در مرزها کشته شدند و این نشان می‌دهد که این مناطق برای چه کسی و با چه اهدافی به‌عنوان منطقه امنیتی اعلام شدند.

ما از سازمان ملل، آمریکا و روسیه درخواست می‌کنیم تا همکار و شریک سیاست قتل‌عام علیه خلق کورد که دولت ترکیه انجام می‌دهد، نشوند و حمایت از رژیم فاشیست ترکیه را متوقف کنند را متوقف کرده و به مسئولیت خود عمل نمایند.

تنها راهی باقی‌مانده برای رژیم ترک، جنگ‌افروزی بیشتر است

بحران‌ها و احتمالات کنونی نشان می‌دهد که بحرانی عمیق ترکیه و حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ را دربر گرفته و نمی‌تواند پیش برود. به دلیل مبارزات آزادی خلق، دولت ترکیه در گردابی بزرگ قرار گرفته ‌است. اردوغان فاشیست که در داخل از لحاظ سیاسی‌، اجتماعی و اقتصادی در سطح سقوط و فروپاشی قرار گرفته ‌است، تنها فرصتی که در دست آن‌ها باقی‌ مانده، فقط دشمنی علیه خلق کورد و افزایش سیاست جنگ‌طلبانه می‌باشد.

اکنون می‌توان ضربات مرگباری بر رژیم ترک‌ وارد کرد

بر اساس این حقیقت خلقمان در شمال و شرق سوریه و روژآوا باید در مقابل حملات جدید دولت ترکیه نیروهای خود را آماده نمایند. در مقابل ارتش فاشیستی و تبهکاران از کودک تا بزرگ باید به دفاع همه‌جانبه روی آورند. ارتش اشغالگر ترکیه در زاپ، متینا، آواشین متحمل ضربات سنگینی شده و در این مناطق گرفتار شده‌ است. این فرصت وجود دارد که در روژآوا ضربات کشنده‌ای بر ارتش ترکیه وارد شود.