کشتی آزادی در ناپل لنگر انداخت: اوجالان باید آزاد شود

کشتی آزادی که به منظور جلب توجه جهانیان نسبت به آزادی رهبر خلق کورد از اتن حرکت کرده بود، روز گذشته در ناپل ایتالیا لنگر انداخت.

فعالان جنبش آزادی اوجالان همراه با کشتی آزادی که در ۹ نوامبر از منطقه لاوریو- پایتخت یونان به حرکت در آمده بود، در بیست و سومین سالگرد عزیمت رهبر خلق کورد به ایتالیا، به ناپل ایتالیا رسیدند. فعالان سیاسی، روشنفکران، نویسندگان، نمایندگان نهادهای مدنی، وکلا و دانشجویانی از آرژانتین گرفته تا اسپانیا، سویس، ایتالیا و یونان در این حرکت مشارکت دارند. این فعالان در ناپل ایتالیا از سوی خلق و نمایندگان شهرداری ناپل مورد استقبال قرار گرفتند. سیلویا ژان خطاب به مسافران این کشتی گفت: کورد نیروی راه حل و دستیابی به صلح است و تاکید کرد که کورد مشکل نیست، بلکه راه حل است.

آزادی اوجالان به جنگ و قتل‌عام خاتمه می‌دهد

در این اقدام که از سوی ابتکار عمل آزادی برای اوجالان برگزار شده است، در بندر ناپل بیانیه‌ای خطاب به رسانه‌ها منتشر شد. در همین رابطه نشستی خبری هم از سوی یوکسل کوچ برگزار شد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

رهبر آپو ۲۳ سال قبل در جریان توطئه ای بین‌المللی دستگیر شد، اما اکنون به شخصیتی بین‌المللی تبدیل شده است. به نمایندگی از سوی ابتکار عمل آزادی برای اوجالان و خلق کورد ما، به شهرداری ناپل و شهرداری‌های دیگر ایتالیا را که حق شهروندی را به رهبر ما اعطا کردند، و همچنین  به خلق ایتالیا درود می‌فرستیم. در صورتیکه شهرداریهای دیگر ایتالیا و کشورهای دیگر جهان هم این موضع گرانقدر شهرداری ناپل را پیگیری کنند، این مسئله می‌تواند به عامل موثری در آزادی رهبر آپو و آزادی خلق کورد تبدیل شود. ما به نمایندگی از ابتکار عمل آزادی برای اوجالان، بار دیگر درخواست می‌کنیم که برای آزادی رهبر آپو تلاش کنند، زمان آزادی برای اوجالان فرا رسیده است.

آزادی اوجالان هم می‌تواند به جنگ و قتل‌عام در کوردستان خاتمه دهد و هم حیاتی آزاد و مشترک را برای خلق‌های خاورمیانه، دمکراسی در ترکیه به ارمغان بیاورد. آزادی اوجالان راه حلی برای خاتمه دادن به جنگ است، آزادی از فشار و برادری و تاکید برای حیات مشترک و مقابله با تبعیض است. به نمایندگی از فعالان، همراه با درخواست آزادی فیزیکی رهبر اوجالان، یکی از اهداف اصلی این است که ارتش ترک که علیه گریلا از سلاح شیمیایی استفاده می‌‌کند، متوقف شد.

لزوم خروج پ.ک.ک از لیست ترور

یکی از درخواست‌های مهم ما این است که جنبش آزادی کورد، پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شود، این جنبش نقش مهم و قهرمانانه‌ای را در مبارزه با داعش ایفا کرده است. فعالیتهای ما برای آزادی رهبر اوجالان به پیروزی می‌رسد، کشتی آزادی برای اوجالان، در این نقطه متوقف می‌شود. اما ما کارزارمان را برای آزادی اوجالان ادامه داده و تلاش‌هایمان را در این راستا تقویت می‌کنیم و همزمان با ان فلسفه آزادی‌طلبانه زن، اکولوژی و دمکراسی رهبر آپو را با خروش و حماسه در سراسر جهان گسترش می‌دهیم. ما از تمام کوردستانیان، خلق‌های جهان و دوستان خلق کورد درخواست می‌کنیم که در این موقعیت تاریخی مهم، برای آزادی فیزیکی رهبر اوجالان با عزم راسخ مبارزه کنند.

در زمان این نشست خبری، نمایندگان شهرداریهای منطقه ۶ و ۸ ناپل هم حضور  داشتند. نیکولا ناردلی نماینده شهرداری منطقه در این نشست خبری خاطرنشان ساخت که ناپل حق شهروندی افتخاری را به رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان اعطا کرده است. اوجالان راه آزادی است.  بعد از سخنرانی، شرکت کنندگان در این مراسم راهپیمایی خود را آغاز کردند. در این راهپیمایی پوستری بزرگ از رهبر خلق کورد و درخواست‌ها برای آزادی وی در دست حاضران مشاهده می شود.