کتابخانه سیار اوجالان

ستم بین‌المللی بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان با فعالیت‌های جهانی محکوم می‌شوند. در همین رابطه کتابخانه اوجالان با ۲۲ اتوبوس در آلمان تور خود را در آلمان آغاز می‌کند و جوانان و انترناسیونالیست‌های نیز از ۵ تا ۱۳ فوریه بدون وقفه دست به فعالیت می‌زنند.

نیروهای بین‌المللی ۲۲ سال پیش رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را در ۱۵ فوریه طی توطئه‌ای بین‌المللی دستگیر کرده و به زندان فوق امنیتی گروه F امرالی انتقال دادند. در اعتراض به این اقدام در سطح جهانی اعتراضات و فعالیتهایی آغاز می‌شود. خصوص فعالیتهای این سازمان روزنامه ینی‌اوزگور پولتیکا گفتگویی را با یوکسل کوچ ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک- اروپا انجام داده است. کوچ در این گفنگو اظهار داشت که به عنوان کنگره جامعه دمکراتیک-اروپا از روز ۱ فوریه فعالیتهای آنها آغاز می‌شوند و در این باره افزود: هم در چارچوب کارزار آزادی و هم به مناسبت فرارسیدن سالگرد ستمکاری بین‌المللی در سراسر جهان مراسمهایی برگزار می‌شود. فعالیتهای ما از اول فوریه آغاز می‌شوند و تا ۱۵ فوریه نیز ادامه پیدا می‌کنند. با این اقدامات نسبت به اقدامات جامعه بین‌المللی اعتراض کرده و خواست آزادی رهبر آپو را ادامه می‌بخشیم.

برگزاری میتینگ در هانور

کوچ در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که به دلیل شیوع پاندمی راهپیمایی‌های طولانی جوانان انترناسیونال برگزار نشده و در این باره اظهار داشت: جوانان و نیروهای انترناسیونال از کشورهای مختلفی مانند اسپانیا، افریقای جنوبی، فیلیپین، نروژ، کانادا، اتریش خواهان حضور در این راهپمایی بودند. اما به دلیل تدابیر اتخاذ شده در مقابله با گسترش کووید-۱۹ این راهپیمایی برگزار نشد. همچنین از ۵ تا ۱۳ فوریه نیز، جوانان کورد و انترناسیونال در آلمان نیز مراسمی را در آلمان برگزار می‌کنند. این مراسم فردا در هانوی برگزار می‌شود.

کوچ در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری ینی اوزگور پولتیکا اعلام نمود که در چارچوب برنامه‌های ۹ روزه، هر روز  در یک شهر آلمان برنامه‌ای را برگزار می‌کنند و اظهار داشت: در ۵ فوریه، در هانوی بعد از بزرگداشت ۹ جوانی که سال گذشته توسط نژادپرستان به قتل رسیدند، میتینگی در مرکز شهر برگزار می‌شود. ۶ فوریه در فرانکفورت، ۷ فوریه ماینز، ۸ فوریه در دارمشتات، ۹ فوریه در مانهایم، ۱۰ فوریه در اسلینگن، ۱۱ فوریه در بادکانشتات، ۱۲ فوریه در فرایبورگ نیز مراسمهای به هم پیوسته‌ای برگزار می‌گردند. به دلیل تدابیر اتخاذ شده به دلیل کرونا در فرانسه این گروه نمی‌تواند عازم استراسبورگ شده و به همین دلیل این گروه مراسم خود را ۱۳ فوریه خاتمه برنامه‌های خود را با حضور شمار بسیاری از افراد در فرایبورگ خاتمه خواهد داد.

سه روز راهپیمایی

کوچ در بخش دیگری از اعلام برنامه‌های گروه اعلام نمود که در بسیاری از شهر راهپیمایی‌های سه روزه‌ای را سازماندهی کرده و در این باره می‌افزاید: در پایتخت آلمان در برلین، در شهرهایی مانند هامبورگ، برمن، شتوتگارت و کُلن، در پاریس و شهرهای مارسی، در سویس، بلژیک، اتریش و یونان و کشورهای اسکاندیناوی نیز راهپیمایی‌های سه روزه سازماندهی شده‌اند.

حرکت ۲۲ کتابخانه سیار

یوکسل کوچ با اشاره به حضور ۲۲ کتابخانه سیار نیز افزود: امسال نیز کتابخانه سیار اوجالان در بسیاری از کشورها به حرکت در می‌آید. به این منظور ۲۲ اتوبوس در کشورهای مختلف آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند، سویس، یونان، سوئد، نروژ، دانمارک، انگلستان، کانادا، و اتریش حرکت می‌کنند. این فعالیتها می‌تواند توجه جهانیان را به ستمکاری جامعه بین‌المللی، انزوای اوجالان جلب کرده و از سوی دیگر اندیشه‌های اوجالان و کتابهای وی را به همه بشناساند.

کتابخانه سیار اوجالان در شهر برمن در آلمان آغاز به کار می‌کند و امروز در اولدنبورگ خواهد بود. فردا در هامبورگ بوده و حرکت خود را خاتمه می‌‌دهد. از سوی دیگر امروز در اشتوتگارت اتوبوس دیگری کار خود را آغاز می‌کند. ۷ فوریه نیز اتوبوس دیگری در برلین حرکت خود را آغاز می‌کند و تا ۱۵ فوریه کتابخانه‌های اوجالان در دهها شهر کتابهای اوجالان را به خوانندگان عرضه می‌کنند.

به منظور اعتراض در ۱۳ فوریه نیز در سراسر جهان مراسمهای مختلفی برگزار می‌گردد. در ۱۴ فوریه نیز با پیشاهنگی جوانان، راهپیمایی با مشعل برگزار می‌شود. در ۱۵ فوریه نیز با پیشاهنگی TJK-E اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیه و آمریکا برگزار می‌شود. گروه همکاری و مبارزه همگام با کوردها از آفریقای جنوبی KHRAG و کنفدراسیون سندیکاهای آفریقای جنوبی COSATU با خواست آزادی عبدالله اوجالان، کارزار ارسال نامه را آغاز کرده است. کنگره جامعه دمکراتیک اروپا نیز به شیوه‌ای فعالانه از این کارزار حمایت کرده و خواهان ارسال نامه از سوی خلق به سازمان ملل متحد برای آزادی اوجالان شده‌اند.