نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک؛ ترکیه از داعش حمایت می‌کند

نیروهای سوریه دمکراتیک برای ارزیابی فعالیت‌های یک سال گذشته مجالس نظامی خود را گردهم آورد.

نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) با حضور تمامی مجالس نظامی، نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ و نیروهای عرب، سنادید، سریانی و نمایندگان خلق‌های منطقه که به عنوان مجموعه ق.س.د فعالیت می‌کنند از ظهر امروز آغاز شد.

نشست سالانه ق.س.د رأس ساعت ١١ در مرکز فرماندهی کل ق.س.د در حسکه آغاز گردید. در این نشست پاول کالورت فرمانده کل ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نمایند‌گان اتحاد ملی (PİNK)، مجلس سوریه دمکراتیک (م.س.د)، اداره خودگران شمال و شرق سوریه، کنگره ستار، اتحادیه زنان سریانی، باورمندان، خانواده شهیدان و عشایر عرب حضور بهم رساندند.

نشست با سخنرانی مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای ق.س.د آغاز شد. عبدی با اشاره به تهدید شمال و شرق سوریه از سوی دولت ترکیه، یاداور شد که رژیم اردوغان به جنایت در مناطق اشغالی عفرین، سریکانی و گری سپی ادامه می‌دهد.

عبدی تأکید کرد که اقدامات رژیم ترکیه و گروه‌های تبهکار وابسته به آن هیچ تفاوتی با اقدامات داعش ندارند و ق.س.د مناطق اشغالی را لوث مزدوران آنکارا پاکسازی خواهد کرد. عبدی از سازمان‌های بین‌المللی، ائتلاف ضد داعش و سازمان ملل درخواست کرد به سکوت در قبال جنایات دولت ترکیه در سوریه پایان دهند.

مظلوم عبدی خاطرنشان کرد که مبارزه ق.س.د علیه داعش بدون وقفه ادامه خواهد داشت و ق.س.د اصرار دارد جهان بدون داعش جهان بهتری خواهد بود اما متأسفانه ترکیه و برخی نیروهای دیگر با حمایت آشکار از داعش به تداوم حیات این گروه مخوف کمک می‌کنند.

در ادامه نشست سالانه ق.س.د، پاول کالورت، فرمانده کل ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در اظهاراتی بر تداوم همکاری‌های این ائتلاف با نیروهای ق.س.د تأکید کرد.

سپس عبد حامد المحبش به نمایندگی از اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در سخنانی اعلام کرد که یگانه راه پایان دادن به بحران و تنش در سوریه و حفظ تمامیت ارضی در این كشور مدل خودمدیریتی است.