نوروز در شهر وین با برگزاری مراسم پذیرایی جشن گرفته شد

کوردها و دوستانشان در پایتخت وین برای شرکت در مراسم پذیرایی برای جشن گرفتن نوروز که توسط فدراسیون جامعه کوردهای دمکراتیک-اتریش (FEYKOM) سازماندهی شده بود گرد هم آمدند.

بیش از دویست نفر از دوستان کورد در جشن نوروزی که به طور مشترک از سوی فدراسیون جامعه کوردهای دمکراتیک-اتریش و شهردار در تالار شهرداری برگزار شد، شرکت کردند.

نمایندگان بسیاری از کشورهای مختلف از جمله سفیر ژاپن، سفیر ایتالیا در ایرلند، سفیر چکسلواکی، اعضای کنگره ملی کوردستان و بسیاری از اعضای شورای کلی، نمایندگان پارلمان، روزنامه‌نگاران، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی، لیلا ایمرت شهردار سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها و سایا احمد نهمین شهردار وین در مراسم پذیرایی شرکت کردند.

امسال ژینا آ. سخنرانی افتتاحیه پذیرایی را ایراد کرد. ژینا آ. با بیان اینکه نوروز روز مقاومت است به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه اشاره کرد.

در این پذیرایی، شافاک آکچای، پارلمانتار ایالت و مجلس وین از حزب SPÖ، اوا ارنست دیزیچ، عضو مجلس ملی اتریش SPÖ از حزب سبزهای اتریش، هارالد تروچ، سایا احمد عضو مجلس ملی اتریش SPÖ، آدم اوزون، عضو کنگره ملی کوردستان، لیلا ایمرت، نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در آلمان، حضور یافتند.

در حالی که آدم اوزون همه را به استقبال از نوروز آتی در کوردستان دعوت کرد، شافاک آکچای توجه را به اعمال تبعیض علیه کوردها و علویان در بین زلزله‌زدگان جلب کرد.

اوا ارنست دیزیچ، عضو مجلس ملی اتریش از حزب سبزها، بر تخریب‌های ناشی از دولت آ.ک.پ/م.ه.پ در زلزله تاکید کرد.

هارالد تروچ، نماینده مجلس ملی اتریش از SPÖ گفت: خداحافظی با اردوغان تنها با رای دادن به حزب دموکراتیک خلق‌ها امکان‌پذیر است. لیلا ایمرت نیز به تبریک گفتن نوروز پرداخت.

در حالی که هنرمند کورد حمید و گروهش مشغول نواختن آهنگ بودند، شوان پرور که به طور ویژه به مراسم پذیرایی آمده بود با آهنگ‌های خود در این مراسم شرکت کرد.

در این پذیرایی جهت شرکت در مراسمی که یکشنبه در ساعت 13:00 در هتل گازومتر گورژلگاس در وین برگزار خواهد شد دعوت بعمل آمد.