نیروهای مدافع خلق: گریلاهای عرصه سرحد سلامت هستند، در زمستان ١٣ اشغالگر در این منطقه به هلاکت رسیدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات‌های گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در عرصه سرحد حداقل ١٣ نظامی ترک از پای درآمده‌اند. ه.پ.گ می‌افزاید؛ خبر شهادت ١١ گریلا در ٩ می کذب محض است.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات‌های گریلا علیه ارتش ترک اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"نیروهایمان در عرصه سرحد در طول پاییز و زمستان عملیات‌های ثمربخشی را علیه اشغالگران به انجام رسانده‌اند. رسانه‌های جنگ نرم رژیم ترک نخواسته‌اند که عملیات‌های گریلاهای آزادی کوردستان در باکور را ببیند و این عملیات‌ها را از افکار عمومی مخفی کرده‌اند.

نیروهای ما به دلیل محدودیت‌های فصل زمستان جزئیات عملیات خود را به تازگی با ما در میان گذاشتند.

١٩ نوامبر ٢٠٢١/ ٢٨ آبان ١۴٠٠ در منطقه دمیرکاپی بخش گلیداغ یکی از یگان‌های مخفی اشغالگران را تحت نظر قرار داده و ساعت ١۵:٣٠ همان روز هدف حمله قرار داده‌اند. در این عملیات ٣ اشغالگر کشته، ٢ اشغالگر زخمی شده‌اند. اشغالگران با بالگردهای سکورسکی و خودروهای زرهی انعاش کشته‌های خود را از منطقه خارج کردند.

١٣ فوریه ٢٠٢٢/ ٢۴ بهمن ١۴٠٠ تحرکات تجسسی ارتش اشغالگر ترک در منطقه دمیرکاپی بخش گلیداغ آغاز شد. روز ٢٠ فوریه از ساعت ٨ الی ٩:٣٠ محلی که نیروهای ما به عنوان نقطه خود مورد استفاده قرار می‌دادند ۵ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد. همان روز با کمک بالگردهای تهاجمی ٢۵ اشغالگر با بالگردهای سکورسکی در منطقه پیاده شده و با خودروهای زرهی این منطقه را از ٣ جهت محاصره کردند. روز ٢۵ فوریه اشغالگران با بیل مکانیکی، بلدوزر و خودروهای سنگین یک کیلومتر و نیم بسوی یکی از نقاط مورد استفاده ما حرکت کردند. نیروهای یژاستار ما با تاکتیک تله انفجاری ١۵ مین جاسازی شده را حین ورود اشغالگران در این نقطه منفجر کردند. در این عملیات بیش از ١٠ اشغالگر ترک به هلاکت رسیدند. ارتش ترک چندین روز به عملیات در منطقه ادامه داد، هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است.

بر اساس اطلاعات کذب وزارت کشور ترک به رسانه‌های جنگ نرم رژیم ترک سناریوی قهرمانی سرتاپا جعلی را برای خود ساختند که بر اساس آن گویا در ٩ می ٢٠٢٢/ ١٩ اردیبهشت ١۴٠١ در منطقه گلیداخ ١١ هوال ما به شهادت رسیده‌اند. اما با اطلاعاتی که از هوالانمان در عرصه سرحد دریافت کرده‌ایم آشکار شده است که نیروهای ما در این منطقه به وظایف انقلابی خویش ادامه می‌دهند و هیچ تلفاتی نداشته‌ایم، برعکس ادعاهای ترکیه، نیروهای ما ضربات مهلک را بر ارتش اشغالگر ترک وارد کرده‌اند و سناریو رژیم ترک متکی بر دروغگویی نقش بر آب شده است. آشکار شده است که عملیات رژیم ترک که ماه‌ها ادامه داشته است هیچ نتیجه‌ای کسب نکرده و به رغم مشارکت صدها اشغالگر، تجهیزات ساختمانی، صدها کامیون و خودرو زرهی، ده‌ها بالگرد و هواپیمای جنگنده و پهپاد این عملیات خنثی شده است. این رویداد یکبار دیگر اثبات کرد که حضور گریلاهای جنبش آزادیبخش کوردستان تا چه حد ترس و هراس به قلب اشغالگران افکنده است."