راهپیمایی "از روژاوا دفاع کن" در پاریس برگزار شد

کوردستانیان و دوستانشان با شعار "از روژآوا دفاع کن"، علیه حملات اشغالگرانه به شمال و شرق سوریه، تا مقابل پارلمان فرانسه راه‌پیمایی کردند.

به درخواست مجلس دمکراتیک کوردهای مقیم فرانسه و جنبش زنان کورد مقیم فرانسه، کوردها و دوستانشان در دینفیت روچریو پاریس پایتخت فرانسه علیه حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه به روژآوا تجمع کرده و راه‌پیمایی انجام دادند.

جنبش جوانان انقلابی اروپا، کنفدراسیون مهاجران سرکوب شده‌ی اروپا، جوانان مبارز، حزب کمونیست مارکسیست لنینیست، حزب دمکراتیک خلق‌ها و چندین سازمان اینترناسیونالیست در این راه‌پیمایی شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان با بلند کردن پلاکارت‌های "دولت قاتل ترکیه را از روژآوا بیرون کنید"، "از روژآوا دفاع کن و علیه فاشیسم بایست" و همچنین پرچم‌های ی.پ.گ، ی.پ.ژ و پوسترهای "از روژآوا محافظت کن" به سمت پارلمان دست به راه‌پیمایی زدند.

در طول راه‌پیمایی به‌طور مداوم شعارهایی تکرار می‌شد. زمانیکه راه‌پیمایان به مقابل پارلمان فرانسه رسیدند، بیانیه‌ی راه‌پیمایی قرائت شد.

موضع‌ فرانسه در نشست عالی ناتو چه خواهد بود؟

در بیانیه آمده‌ است:

تبهکاران دولت ترکیه که عضو ناتو هستند، خود را برای اشغال شمال و شرق سوریه آماده می‌کنند. دولت اشغالگر ترکیه چندین هفته است که شمال و شرق سوریه را به اشغال تهدید می‌کنند. یکی از اهداف دیگر دولت ترکیه ادامه‌ی پروژه‌ی نئو عثمانی است. دولت ترکیه‌ی جهادی که عضو ناتو است، از آسیب‌رساندن به منافع استراتژیک ابایی ندارد و این مسئله را اثبات کرده ‌است که تا چه حد در این رابطه تواناست. یکی از نشانه‌های آن این است که ترکیه آشکارا از جهادی‌ها پشتیبانی می‌کند و برای آن‌ها منابع مالی را تامین کرده و آن‌ها را مسلح می‌کند. این کارها را نیز در سایه سکوت جامعه بین‌المللی انجام می‌دهد. ترکیه سرچشمه عدم ثبات و نا امنی در منطقه و در عرصه بین‌الملل است و امروز به‌دنبال پشتیبان می‌گردد.

یکی از نگرانی‌های موجود سکوت فرانسه است. هرچند فرانسه می‌داند که ترکیه از جهادی‌ها برای حمله به خاک فرانسه استفاده می‌کنند، اما آیا به ترکیه می‌گوید که شما چگونه از هم‌پیمان خود دفاع می‌کنید؟

بر این اساس از همه روشن‌فکران، سیاست‌مداران و سازمان‌های جامعه مدنی درخواست می‌کنیم که در جبهه خلق شمال و شرق سوریه باشند تا مانع حملات جدید اشغالگرانه‌ی اردوغان به شمال و شرق سوریه شوند.

تجمع با دست زدن و سر دادن شعار و بلند کردن علامت پیروزی پایان یافت.