سالانه ۹۳۱ میلیون تن خوراکی و غذا دور انداخته می‌شود

در جهان که از ۱۰ نفر یک نفر گرسنه است، یک ششم خوراکی و غذاهای تولید شده دور ریخته می‌شود و این امر تاثیر بسیاری بر از گرم شدن کره‌ی زمین می‌گذارد.

بر اساس تحقیقی که توسط سازمان ملل انجام شده است، هر ساله در جهان ۹۳۱ میلیون تن غذا و خوراکی بدون آن که استفاده شود، دور ریخته می‌شود و این رقم ۱۷ درصد کل خوراکی‌های تولید شده در جهان است.

"١١ درصد این خوراکی‌ها در خانه‌ها دور ریخته می‌شود"

بر اساس این گزارش بخش زیادی از این ۹۳۱ میلیون تن که سالانه دور ریخته می‌شود، توسط خانه‌ها خریداری و یا تولید می‌شود و بر این اساس ۱۱ درصد خوراکی‌هایی که دور ریخته می‌شود، در خانه‌ها به زباله تبدیل می‌شود.

همچنین اعلام شده است که ۵ درصد خوراکی و غذاها در رستوران‌ها و دو درصد نیز در فروشگاه‌ها به زباله انداخته می‌شود.

"هر فرد ۱۲۱ کیلو غذا و خوراکی دور می‌ریزد"

بر اساس همین تحقیق، هر فرد سالیانه حدود ۱۲۱ کیلو غذا و خوراکی را به زباله می‌اندازد. ۷۴ کیلو غذا و خوراکی در منازل مسکونی توسط مردم دور ریخته می‌شود.

حجم خوراکی‌هایی که دور ریخته می‌شود، ۲۳ میلیون کامیون ۴۰ تنی است و اگر این کامیون‌ها به صف پشت سر هم قرار گیرند، ۷ بار کره‌ی زمین را دور خواهند زد.

"اگر این خوراکی‌ها دور ریخته نشود گازهای مضر ۸ تا ۱۰ درصد کم خواهد شد"

در جهان که میلیون‌ها انسان گرسنه هستند و از دسترسی به غذا محروم هستند، این اسراف و هدر دادن مواد غذایی همزبان تاثیر بسیاری بر کره زمین می‌گذارد. بر اساس گفته‌ی کارشناسان به دلیل خوراکی‌هایی که دور ریخته می‌شود، گازهای مضر تولید می‌شوند. یعنی اگر مانع از هدر دادن خوراکی‌ها و غذاها نشویم، نمی‌توانیم طرح‌هایی که برای ممانعت از گرم شدن زمین ارائه شده‌اند، را اجرایی کنیم.

"۱۰ درصد انسان‌ها گرسنه هستند"

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۹ در جهان که ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن جمعیت دارد، ۶۷۰ میلیون تن گرسنه بوده‌اند. همچنین در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا فقر و گرسنگی در جهان افزایش یافته است. همچنین در جهان ۳ میلیارد انسان نمی‌توانند غذای خود را تامین کرده و خود را سیر کنند.