"ترکیه عامل بی‌ثباتی در مناطق اشغالی است"

هیئتی از اداره خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در سفر به سوئد با مقامات دولت این کشور دیدار کرد.

هیئتی از اداره خودمدیریتی شمال - شرق سوریه در سوئد در مورد وقایع اخیر با مقامات این کشور گفتگو کردند. مقامات سوئدی در دیدار با هیئتی از شمال - شرق سوریه از نقش اداره خودمدیریتی این مناطق در مبارزه با داعش تمجید کردند. هر دو طرف درباره وقایع و تحولات منطقه، به ویژه جنایات دولت ترکیه در سرزمین های اشغالی بحث و تبادل نظر کردند.

هیئت اداره خودمدیریتی شمال - شرق سوریه با سیاستمداران و دیپلمات‌‌های سوئدی در ساختمان دولت سوئد در استکهلم دیدار کردند. هر دو طرف راه‌های مبارزه با داعش و تأمین امنیت در منطقه و همچنین جنایات انجام شده توسط دولت ترکیه و مزدوران آن در سرزمین‌های اشغالی را مورد بحث قرار دادند.

این هیئت متشکل از بدران چیا‌کورد، معاون ریاست مشترک خودمدیریتی دمکراتیک شمال-شرق سوریه، عبد السلام مصطفی، نماینده اداره خودمدیریتی در اروپا، علی رحمون، عضو دفتر ارتباطات مجلس سوریه دمکراتیک (MSD) و شیار علی، نماینده اداره خودمدیریتی در سوئد بود.

استقبال رسمی از هیئت

این هیئت خودمدیریتی مورد استقبال کنت فورسلند، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان سوئد، آندرس اوستربی، رئیس کمیته روابط خارجی حزب سوسیالیست سوئد، کادر کوسوگی، شهردار استکهلم، آنا سودرتروم، مدیر مرکز بالمانیا سوئد و توماس هامبربری، عضو کمیته حقوق بشر پارلمان سوئد، قرار گرفت.

ما فداکاری‌های شما در مبارزه با تروریسم را فراموش نمی‌کنیم

در این دیدار، کنت فورسلند رئیس کمیته ارتباطات پارلمان سوئد، ضمن عرض خیر مقدم به هیئت اداره خودمدیریتی، گفت: "ما از رابطه با شما خوشحالیم. ما فداکاری‌های شما را در مبارزه با تروریسم و حفظ صلح و ثبات در منطقه را فراموش نمی‌کنیم. این جنگ به سخت‌کوشی بزرگ و بی‌نظیر نیاز داشت. شما این وظیفه مهم را به جا آوردید."

دو طرف سپس درباره تحولات اخیر در سوریه و در شمال و شرق سوریه، به ویژه جنایات دولت اشغالگر ترکیه تبادل نظر کردند. هر دو طرف همچنین بر لزوم تلاش برای حفظ امنیت منطقه تأکید کردند.

مسئله، داعش و دولت اشغالگر ترک است

بدران چیا کورد در این نشست گفت: "مسئله اساسی که همه در آن اتفاق نظر دارند جنگ علیه ترور و سیاست‌های دولت ترکیه در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در عفرین، سری کانی و گری سپی است. دولت ترکیه سیاست ترکی‌سازی و تغییر بافت جمعیتی را در این مناطق دنبال می‌کند. به همین خاطر مردم محلی در این منطقه را مجبور به مهاجرت می‌کنند. ما امیدواریم با هم همکاری کنیم تا صلح و امنیت را برای مردم منطقه ایجاد کنیم."

بدران چیاکورد در مورد نقش منفی دولت ترکیه در سوریه، گفت: "دولت ترکیه با سیاست خود در منطقه می‌خواهد امپراتوری عثمانی را احیا کند. بعلاوه، این کشور می‌خواهد با دامن زدن به اختلافات در منطقه و ایجاد جنگ داخلی، امنیت منطقه را از بین ببرد. این کشور همچنین در درجه اول سعی دارد از حل بحران سوریه جلوگیری کند."

انتظار می‌رود طی چند روز آینده این هیئت شمال - شرق سوریه به چندین کشور اروپایی سفر کرده و با مردم این مناطق در اروپا دیدارهایی داشته باشد.