تصاویر ویدیویی جنازه بی‌جان نظامی ترک که گفته می‌شد 'در بیمارستان مرده است'

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهند که ادعای رژیم ترکیه مبنی بر مردن «نوری ملیح بوزکورت» نظامی ترک در بیمارستان دروغ بوده است. در تصاویر بوضوح دیده می‌شود که این جنازه این سرباز ترک در دست نیروهای گریلاست

.مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ روز ٣٠ می ٢٠٢٢ اعلام کرده بود که بامداد ٢٩ می در سنگرهای جنگ شهید برخودان منطقه شهید شاهین جنگ سختی میان ارتش غاصب ترک و نیروهای گریلا روی داده است. ه.پ.گ گفته بود که افسران ارتش ترک گروهی از اشغالگران را با زور به محل جنگ گسیل کردند و افزوده بود:"نیروهای ما مشاهده کردند که نظامیان اشغالگر نمی‌خواستند به پیشروی ادامه دهند و در حال مجادله با فرماندهان خود بودند. فرماندهان ترک سپس گروهی ۴ نفره را بسوی سنگرهای جنگ گسیل کردند. نیروهای ما در اطراف سنگرهای جنگ این گروه را تحت کنترل قرار دادند و عملیاتی انفجاری را علیه آنان به انجام رساندند. نیروهای ما بر سر اجساد اشغالگران حاضر شدند و آنها را تحت کنترل خود گرفتند. در این عملیات مجموعا ۴ اشغالگر کشته شدند، تجهیزات نظامی و سلاح‌های اشغالگران منهدم شدند. ٢ جنازه اشغالگران در دست گریلاهای ما باقی ماندند."

دروغ دولت ترک با تصاویر ویدیویی افشا شد

ارتش ترک تلفات خود را در منطقه شهید شاهین مخفی کرد و با دروغگویی گزارشی خلاف واقع را به افکار عمومی ترکیه قالب کرد. مسئولین رژیم ترک ادعا کردند که نوری ملیح بوزکورت زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان، مُرده است. اما آشکار شد که بوزکورت در محل درگیری کشته شده و جنازه بی‌جان او در دست نیروهای گریلا قرار دارد.

گریلا همان لحظه تصاویر جسد بی‌جان بوزکورت را ضبط کردند. یک گریلا در حال ضبط ویدیو به جسد نوری ملیح اشاره کرده و می‌گوید که این سرباز قبل از مرگ به آنان گفته است که نام او ملیح است. گریلا می‌گوید که جنازه ٢ نظامی دیگر کشته شده را به بیرون از سنگر منتقل کرده‌اند.

اشغالگران جنازه کشته‌شدگان خود را از صخره‌ها پرتاب می‌کند

ه.پ.گ در مورد ۴ نظامی ترک که نوری ملیح بوزکورت یکی از آنان بود و در ٢٩ می ٢٠٢٢ از سوی گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار کشته شدند اطلاعیه‌ی تازه‌ای صادر کرد. در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است که این نظامیان با توسل به زور از سوی فرماندهان ارتش ترک بسوی تونل‌ها روانه‌ شده‌اند و در مورد رویدادهای آن روز گفته بود:"هوالان ما قبل از آنکه آنها را هدف قرار دهند ساعت‌ها آنان را تحت تعقیب قرار داده و به سخنان آنان گوش کردند. از گفتگوی میان آنان آشکار شد که نام آنها بوراک، ایسلام و ملیح است. نظامیانی که با زور بسوی تونل‌های ما روانه شده از سوی نیروهای ما مجازات شدند. برای پس گرفتن جنازه‌های خود هوالان ما دو جنازه را به بیرون منتقل کردند. نوری ملیح بوزکورت بسختی زخمی شده بود و هوالان درصدد محافظت از او در مکانی امن بودند. اما مدت کمی پس از آنکه گفت نامش ملیح است مُرد. ارتش ترک تمامی تلفات خود را پنهان می‌کند. هوالان جنازه ملیح را به تصویر کشیدند. سپس جنازه وی را در مکانی قرار دادند تا ارتش ترک بتواند او را پس بگیرد. اما بعدا آشکار شد که ارتش ترک بجای آنکه جنازه خارج از تونل را ببرد مستقیما آن را از صخره به پایین پرتاب کرد. ما نمی‌دانیم که چه بر سر جنازه‌ای که تصاویرش در دست ما قرار دارد آورده‌اند."

افشای دروغ 'در بیمارستان بود، زخمی بود، نجات نیافت'

ه.پ.گ اعلام کرد که دولت ترک در مورد مرگ نوری ملیح بوزکورت به افکار عمومی دروغ گفته است و خبرهای خلاف واقع تحویل داده است. ه.پ.گ گفت:"به عنوان مثال، در مورد ملیح بوزکورت گفتند، 'در بیمارستان بود، زخمی بود، نجات نیافت'. اینچنین به دروغ‌ متوسل شدند. در حالیکه این نظامی در زاپ مرد. معلوم نیست که جنازه وی را از منطقه خارج کرده‌اند یا نه. جامعه را فریب می‌دهند. ما به شیوه‌ای انسانی با جنازه‌های آنان رفتار می‌کنیم، اما انها به شیوه‌ای وحشی با پیکر هوالان ما و جنازه‌ی نظامیان خود رفتار می‌کنند."

ه.پ.گ: به شیوه‌ای وحشیانه با پیکر بی‌جان هوالان رفتار می‌کنند

ه.پ.گ به اقدامات ضدبشری و ضد اخلاقی دولت و ارتش ترکیه علیه گریلاهای جنبش آزادی کوردستان اشاره کرده و گفته است که به شیوه‌ای وحشیانه با پیکر گریلاهای شهید رفتار می‌کنند.

در بیانیه آمده است:"در مقابل پیکر هوالان شهیدمان، به روال داعش وحشیانه رفتار می‌کنند. همچنانکه خلقمان را مورد شکنجه قرار می‌دهند، با شیوه‌ای وحشیانه نیز با پیکر هوالان شهید رفتار می‌کنند. در این رابطه مدارک بسیاری در دست داریم. دولت ترکیه قطعا روزی در حضور تاریخ و وجدان بشریت، همچنین در عرصه بین‌المللی به دادگاه کشیده می‌شود و تقاص تمامی این اقدامات را پس خواهد داد. همچون بخشی از جنگ روانی علیه خلقمان، به شیوه‌های وحشیانه علیه پیکر شهدای ما رفتار می‌کنند. چنان می‌پندارند که اینگونه می‌توانند به نتیجه دست یابند. در حالیکه چنین اقداماتی همچون یک بومرنگ خود اشغالگران را هدف قرار داده و به آنان خواهد خورد.

روزانه در رسانه‌ها دیده می‌شود که نظامیان و پلیس ترکیه چگونه تعادل روانی خود را از دست داده و به بستگان خود حمله کرده و آنها را به قتل می‌رسانند و سپس دست به خودکشی می‌زنند. تمامی این رخدادها با وحشیگری رژیم در کوردستان مرتبط است. شاید چنین می‌اندیشند که از لحاظ روانی ما را تضعیف می‌کنند، اما ما دیدیم که این شیوه از جنگ روانی بیش از همه به خود آنها زیان می‌رساند."