یاد و خاطره شهید رزان بیلکای در برلین برگزار شد

یاد و خاطره شهید رزان بیلکای (دلیل چیاگر) که در 23 نوامبر 2022در متینا به شهادت رسید، در برلین پایتخت آلمان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهید رزان بیلکای (دلیل چیاگر) که در 23 نوامبر 2022 در حمله دولت اشغالگر ترکیه به متینا به شهادت رسید در برلین پایتخت آلمان برگزار شد. در مراسم بزرگداشت که با حضور خانواده، دوستان و میهن‌دوستان برگزار گردید، خواهرش سرمت بیلکای، عضو کمیسیون خانواده‌های شهدا ناو-برلین دایه شمسه، رفیقش دستینا ژیان و پدرش ابراهیم بیلکای سخنرانی کردند.

سرمت بیلکای خواهر دلیل چیاگر در این مراسم که با یک دقیقه سکوت برای شهدای کوردستان آغاز شد، از حاضران در این مراسم تشکر کرد. وی با بیان اینکه شهید دلیل برایشان بسیار ارزشمند بود، گفت: دلیل مایه افتخار ماست. همانطور که می‌دانید روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذاریم. علاوه بر این، شهادت برادرمان قطعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. برادر ما شهید همه‌ی ماست. هر اتفاقی هم بیفتد، ما به مبارزه او ادامه خواهیم داد.

دایه شمسه به نمایندگی از کمیسیون خانواده‌های شهدا ناو-برلین گفت: در ابتدا به رهبرمان، خانواده شهیدمان تسلیت می‌گویم. این اولین و آخرین شهید ما نخواهد بود. تا میهن‌مان آزاد گردد شهید می‌دهیم. چه کسی می‌توانست ما را، این همه انسان با ارزش، گرانبها و شریف را گرد هم بیاورد؟ شهدا ما را متحد می‌کنند. به همین دلیل، بیایید مبارزه‌ای که ایجاد کرده‌اند را بزرگتر کنیم، از زحمات و تلاش‌های آنها صیانت بعمل آوریم.

خندان و دلیر بود

رفیق شهید دلیل چیاگر، دستینا ژیان در سخنانی با بیان این مطلب گفت: در سال 2013 با رفیق دلیل آشنا شدیم. با هم کار کردیم. دوران بسیار مهمی را پشت سر گذاشتیم. روند کوبانی در میان بود، فرآیندهای دیگری وجود داشت. نه تنها رفیق دلیل؛ رفیق لِژوان، رفیق دجله، رفیق تیژدا و بسیاری از رفقا از اینجا به میهن رفتند. در کوه‌های آزاد جنگید و به قافله شهدا پیوست. امروز خیلی حسرت آنها را می‌خوریم. هر رفیقی امید بزرگی به ما می‌بخشد. در عین حال در مورد رفیق دلیل می‌توانم بگویم: همه او را با چهره خندان، شوخی‌طبعی و شجاعتش می‌شناسند.

پس از نمایش سینمایی راجب به حیات مبارزاتی شهید دلیل چیاگر، پدر وی ابراهیم بیلکای از حضار در مراسم بزرگداشت، تشکر کرد و گفت: شهید کوردستان، شهید همه ماست. قول می‌دهیم تا آخرین قطره خون راه وی را ادامه دهیم.

این سخنان با شعارهای "شهید نامرن" و "بژی سروک آپو" به پایان رسید و پس از تجلیل از سوی کمیسیون خانواده شهدا عکسی به خانواده دلیل چیاگر اهدا شد.