اجرای نمایش تئاتر خیابانی «کوچی چراکان» در کرکوک

گروه «تئاتر آینده» از شهر کرکوک، با اجرای تئاتر خیابانی تلاش کردند توجه اذهان عمومی را به کوچ دسته‌جمعی جوانان باشور کوردستان جلب کنند.

ساعت ١۶ روز دوشنبه در محله شوریجه شهر کرکوک در جنوب کوردستان گروه تئاتر آینده که متشکل از گروهی از جوانان هنرمند کرکوک عرصه تئاتر است یکی از نمایش‌های خود را به نام کوچ چراغ‌ها اجرا کردند. این نمایش به مهاجرت دسته‌جمعی جوانان باشور کوردستان بسوی کشورهای خارج می‌پردازد.

این نمایش به بازگویی مصائب زندگی و ظلم و ستم حکومت اقلیم کوردستان بر شهروندان و دلایل کوچ آنان می‌پردازد.

بشدار سعید از اعضای گروه تئاتر آینده در گفتگو با خبرگزاری فرات گفت که با اجرای نمایش کوچی چراکان تلاش دارند وضعیت نفرت‌‌آوری که حاکمیت برای شهروندان فراهم کرده است را به تماشاچیان نشان دهند.

بشدار سعید افزود؛ در این نمایش ما نشان دادیم که آنهایی که میهن‌ را ترک می‌کنند به میهن‌شان عشق می‌ورزند اما راه دیگری برای زندگی در این میهن نمی‌بینند و مجبور به ترک وطن می‌شوند. آنان از آینده خود اطمینانی ندارند، نه در اینجا و نه در غربت نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان است، اما آماده است برای نجات از وضعیت کنونی هر بلایی را به جان بخرد و کوچ کند."

این هنرمند عرصه تئاتر با اشاره به نقش حاکمان و مسئولین دولتی و احزاب در بدبختی شهروندان باشور کوردستان گفت:"مسئولین حکومتی همچ واهمه‌ای از اعمال و سیاست‌های خود ندارند و به زندگی در رفاه ادامه می‌دهند. آنان هیچ اطلاعی از وضعیت جامعه ندارند و تنها شب هنگام با حضور در تلویزیون‌های حزبیشان از مردم می‌خواهند که کوردستان را ترک نکنند، در حالیکه خود آنان مسئول ویرانی و سیه‌روزی این جامعه هستند."