بیلان ۶ ماهه جنگ با رژیم غاصب ترک؛ ۵٩٩ عملیات گریلایی، هلاکت ۶٧٠ اشغالگر

ه.پ.گ بیلان جنگ ۶ ماهه در ایالت‌های آواشین، متینا و زاپ را منتشر کرد. بر اساس گزارش ه.پ.گ در ۶ ماه گذشته ۵٩٩ عملیات به انجام رسیدند، ۶٧٠ اشغالگر از پای درامدند و ارتش ترک ٣٢٣ بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) بیلان شش ماه جنگ در ایالت‌های آواشین، متینا و زاپ در مناطق حفاظتی میدیا را منتشر کرد. در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس و جنگ خابور در ایالت‌های آواشین، متینا و زاپ جنگ و مقاومت حماسه‌ای شش ماه را سپری کرد و وارد هفتمین ماه شد. این مرحله از جنگ هر لحظه آن با مقاومت قدرتمند و روح والای آپویی به پیش می‌رود، همچنان ادامه دارد و نتایج تاریخی بسیار مهمی را با خود به همراه داشته است.

نتیجه بیلان جنگ ۶ ماهه نشان عینی و واضح شکست دولت ترک و نقش بر آب شدن برنامه آن است. همراه با سلاح‌های پیشرفته روز و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و درگیر ساختن نیروهای گریلا از سوی پ.د.ک به شیوه‌های گوناگون، رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ در آواشین، متینا و زاپ نتیجه مد نظر خود در این حملات را کسب نکرد و با شکست روبرو گردید. شکست در این مناطق به انجاده مبارزه گاره قطعی است. اما رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ تمام توان خود را بکار می‌گیرد تا افکار عمومی به این شکست پی نبرد. به رغم استفاده از سلاح شیمیایی، که مایه روسیاهی انسانیت است، نتوانست خود را از شکست نجات دهد. به همین دلیل، عدم دستیابی رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ در مقابل گریلاهای جنبش آزادیبخش کوردستان بحران داخلی رژیم را تشدید کرده است.

بنابر داده‌های قطعی ٣٢٣ بار از سلاح شیمیایی استفاده شده است

یکی از سویه‌های مهم این حملات دشمن که از ٢٣ آپریل آغاز شده استفاده از سلاح‌های شیمیایی است. در واقع رژیم ترک در فوریه ٢٠٢١ برای وارونه کردن شکست بزرگ خود در گاره از سلاح شیمیایی استفاده کرد و ۶ هوال ما را به شهادت رساند. پس از آنکه نیروهای ما از ٢٣ آپریل تا کنون را با تاکتیک‌های گریلای نوین تمامی حملات زمینی و هوایی ارتش ترک را خنثی کردند، ارتش ترک بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی متمرکز شد. بنابر داده‌های قطعی در خلال شش ماه گذشته ارتش ترک ٣٢٣ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اما تعداد کل حملات شیمیایی چندین برابر این تعداد است.

در بیلان جنگ شش ماهه در ایالت‌های آواشین، متینا و زاپ ١٠١ هوال ما به شهادت رسیدند. از ١٠١ هوال شهید ٣٢ هوال در حملات شیمیایی به شهادت رسیده‌اند. همراه با ۶ هوال ما که در فوریه ٢٠٢١ در گاره به شهادت رسیده بودند تعداد شهدای ما در حملات شیمیایی رژیم ترک در سال جاری به ٣٨ هوال رسیده است.

حملاتی که از سوی ارتش غاصب ترک انجام شدند؛

- ارتش اشغالگر ترک که در مقابل مقاومت نیروهای گریلا متحمل ضربات سنگین شده و نتوانست به نتیجه‌ای دست یابد از زمین و هوا هر روز مناطق حفاظتی میدیا را آماج حملات سنگین قرار داده است. نه تنها مناطقه حفاظتی میدیا بلکه مناطق مسکونی، مزارع، باغ، روستا و خودروهای شهروندان باشور کوردستان را بمباران کرد. در این حملات زیان مادی فراوانی به خلقمان در باشور کوردستان وارد شده و تعدادی از هموطنانمان در باشور کوردستان به شهادت رسیدند.

- ارتش اشغالگر ترک به رغم آنکه در این بمباران‌های سنگین نتوانست نتیجه‌ای کسب کند، به سبب سکوت افکار عمومی و کشورهای جهان و سازمان‌های ذیربط بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی متمرکز شده است که این امر جنایت علیه بشریت، جنایت جنگ است. در خلال شش ماه ٣٢٣ بار از سلاح شیمیایی و گازهای سمی علیه سنگرها و تونل‌های جنگ استفاده کرده است. با این همه باز هم ارتش فاشیست ترک نتوانسته‌ است به موفقیت دست یابد. در ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز به استفاده از نوع تازه‌ای از بمب‌های شیمیایی روی آورده است که خسارات بزرگی را به همراه دارد.

- نظامی قراردادی ارتش ترک به نام سزایی گونگور زمانی که می‌خواست خود را تسلیم نیروهای گریلا کند از سوی سربازان ترک به قتل رسید.

 

آمار عملیات‌هایی که نیروهای ما به انجام رساندند:

- یک عملیات کنترل آنی

- ٢ عملیات کمین‌گذاری

- ١٢ عملیات نفوذ به قلب مواضع دشمن

- ٣٩ عملیات پدافند دفاع هوایی

- ۴۴ عملیات هماهنگ و همه جانبه

- ۵۴ عملیات سوءقصد

- ۶٣ عملیات ضربتی

- ٩١ عملیات تهاجمی

- ٩٨ عملیات تله انفجاری

- ١٣٢ عملیات با سلاح سنگین

- ۶٣ عملیات علیه نیروهای دشمن که درصدد پیشروی بودند

- در مجموع ۵٩٩ عملیات از سوی نیروهای گریلا به انجام رسیدند.

 

نتایج عملیات نیروهای ما؛

- ۵ کنترا، ۶۶۵ نظامی و مزدور در مجموع ۶٧٠ اشغالگر از پای درامدند.

- ٩۶ اشغالگر زخمی شدند.

 

تجهیزات نظامی که از سوی نیروهای ما به غنیمت گرفته شدند؛

-  یک دستگاه بی‌سیم

- یک قبضه سلاح MPT

- یک قبضه سلاح بمب‌انداز

- یک قبضه سلاح آرپی‌جی

- یک دستگاه دوربین روز

- یک دستگاه دوربین مادون قرمز

- یک دستگاه مین‌یاب

- دو دستگاه دوربین سلاح

- دو قبضه سلاح بی‌کی‌سی

- دو دستگاه دورون

- دو دستگاه دوربین عکاسی

- ۶ کوله‌پشتی نظامی

- چندین تُن مواد منفجره

- اوراق هویتی نظامیان ترک

- تجهیزات نظامی فراوان

 

تجهیزات نظامی منهدم شده از سوی نیروهای ما؛

- یک دستگاه خودرو نظامی از نوع ترانسیت

- یک دستگاه بیل مکانیکی بزرگ

- یک دستگاه خودرو هدایت شونده از دور

- ٢ ابزار نظامی معمولی

- ۴ دستگاه خودرو از نوع رئو

- ۴ دستگاه خودرو نظامی زرهی از نوع کرپی

- ۶ بمب‌انداز و موضع آن

- ٧ سلاح A4 و سنگر آن

- یک موضع صرف غذا

- یک دستگاه دوربین تلسکوپی

- دو دستگاه مین‌یاب

- دو دوربین روی سر

- ۴ دستگاه رادار

- ۶ دستگاه دورون

- ٣۴ دستگاه دوربین مدار بسته

- ده‌ها خیمه و چادر

- سپرهای ضدگلوله

- چندین تُن مواد منفجره و صدها سنگر منهدم گردیدند.

 

خودروهای دشمن که نیروهای ما بر آنها ضربه وارد کردند؛

- یک دستگاه بیل مکانیکی بزرگ

- ۴ دستگاه بیل مکانیکی

- ۶ دورون

- ۶ دستگاه هلی‌کوپتر

- ١۴ هلی‌کوپتر تهاجمی."