جلد نخست از مجموعه رمان آمارا با عنوان «رستاخیزی در سرزمین خورشید» منتشر شد

جلد نخست مجموعه رمان آمار با عنوان «رستاخیزی در سرزمین خورشید» نوشته محمدسعید اوچلو که از طرف گروه فارسی آکادمی علوم اجتماعی عبدالله اوجالان ترجمه و ویرایش گشته منتشر شد.

رمان «رستاخیزی در سرزمین خورشید» از سوی گروه نویسندگان کورد در ابعاد تاریخ کوردستان، جنبش آزادیخواهی وبرخی وقایع تاریخی در دو قرن اخیر به نگارش درآمده است. این رمان از یک مجموعه کتاب متشکل شده که هر کدام به چند جلد تقسیم می‌شوند و هر یک، تحت عناوین جداگانه به رشته تحریر درآمده است. این رمان تاریخی در مجموع متشکل از ۱۲ الی ۱۳ جلد می‌باشد که تاکنون از سه جلد اول، فقط یک جلد آن برگردان شده است. برگردان این اثر از طرف «گروه فارسی مرکز آکادمی علوم اجتماعی عبدالله اوجلان» انجام گرفته است.

مدت پنج سال است که آکادمی ادبی شهید شیلان باقی دست به فعالیتی برنامه‌ریزی شده، جهت بازنویسی رمان مقاومت و داستان رستاخیزی معاصر کردستان، زده است. در طول پنج سال فعالیتی منسجم و دسته‌جمعی این اثر به نگارش در آمده و حال در دسترس خواننده‌گان و مخاطبین فارسی قرار می‌گیرد.

رمان رستاخیزی در سرزمین خورشید به فرهنگ و تاریخ مردم کورد، روابط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کوردها با دیگر ملل و دول منطقه می‌پردازد که طبیعتاً محتوای رمان را حوادث اجتماعی و سیاسی مهم کوردستان و خلق‌های آناتولی شکل می‌دهد. در عین حال شیوه‌ی زندگی مردمان روستانشین و چگونگی مقاومت‌شان در برابر جمهوری تازه تاسیس شده ترک و مقابله با سیاست‌ ژینوساید، نفی و نیست‌انگاری و همچنین دوگانگی سرکوب و شورش‌، به ماهیت رمان شکل می‌دهد.

کتاب رمان رستاخیزی در سرزمین خورشید نوشته محمدسعید اوچلو از زبان ترکی است که به فارسی برگردان شده است.

برگردان و ویرایش این کتاب از جانب گروه فارسی آکادمی علوم اجتماعی عبدالله اوجالان_شعبه‌ی روژهلات کوردستان صورت گرفته است.

همچنین برگردان این اثر تقدیم به شهدای جاویدان، شهید ریزان جاوید و تمام شهدای انقلاب کوردستان و ایران شده است.

جهت دریافت فایل این کتاب می‌توانید اینجا کلیک کنید.