خودیدا چوکی: نمایندگان پ.د.ک ارتش عراق را به جان ایزدیان انداخته‌اند

 رئیس مشترک شورای اداری شهرک سنونه شنگال اعلام کرد، ارتش عراق به مانند جنگ با یک دولت دیگر، نیروهای خود را در شنگال مستقر کرده است.

خودیدا چوکی، رئیس مشترک شورای ادار‌ی شهرک سنونه از توابع شنگال در رابطه با افزایش تحرکات ارتش عراق در شنگال به خبرگزاری روژ نیوز گفت:"ارتش عراق نیروی زیادی را در شنگال مستقر کرده و می‌گویند، در شنگال نیروهای غیر قانونی وجود دارد. اما آنهایی که سبب شدند این اتفاقات ناگوار برای ما رخ دهد، همان‌هایی هستند که اکنون صحبت می‌کنند."

رییس مشترک اداره شهرک سنون به بیانیه چندین تن از نمایندگان پارلمان پ.د.ک در رابطه با وضعیت شنگال اشاره کرد و گفت:"برخی از نمایندگان پارلمان وجود دارند که با رای ایزدی‌ها به پارلمان رفته و اکنون می‌گویند، در شنگال امنیت و ثبات وجود ندارد. آن‌ها می‌گویند اگر ما به شنگال بازنگردیم، ثبات در منطقه به وجود نخواهد آمد. آن‌ها حکومت عراق را تحت فشار می‌گذارند و ارتش عراق را به جنگ با ما می‌فرستند."

طی چند روز گذشته ارتش عراق نیروی زیادی متشکل از صدها زره‌پوش و خودروی نظامی را به مناطق شنگال فرستاده و تحرکات نظامی بسیاری را در این منطقه آغاز کرده‌است. رییس اداره شهرک سنون می‌گوید:"به مانند آنکه بخواهند در مقابل یک دولت بجنگند، ارتش بسیاری را در این‌جا مستقر کرده‌اند، در حالیکه شنگال از بسیاری از مناطق عراق امن‌تر است. ۴ روز پیش جوانی ایزدی در بغداد کشته شد و هیچ‌کس در مورد آن صحبت نمی‌کند. اگر این رخداد در این‌جا روی می‌داد می‌گفتند این منطقه خطرناک است."

رییس مشترک شورای اداری شهرک سنون همچنین از همه ایزدی‌ها و به‌ویژه از شخصیت‌ها و روئسای عشایر درخواست می‌کند، تا در این شرایط دخالت کرده و به ارتش عراق اعلام کنند که ما تحرکات در این منطقه را نخواهیم پذیرفت.