کتاب «ره‌نگدان به ده‌ست باوه» منتشر شد + دانلود کتاب

«ره‌نگدان به ده‌ست باوه» (رنگدان در دست باد) مجموعه‌ای از شعرهای کوردی، فارسی و ٣ داستان کوتاه آریو برزن، گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان است.

آریو برزن گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان در کتاب «ره‌نگدان به ده‌ست باوه» واژه‌ها را با عشق به میهن و انسان آزاد آمیخته است و همزمان کینه و خشم خود را از زندگی برده‌وار، مورد خیانت واقع شده و تحت ستم انسان در قالب ادبیات بر زبان آورده است.

برزن در این اثر احساسات وصف‌ناپذیر یک گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان را در مناطق گوناگون جغرافیای بزرگ کوردستان بازگو کرده است.

ره‌نگدان به ده‌ست باوه مجموعه‌ای از ٨٠ شعر کوردی، ٨ شعر فارسی و ٣ داستان کوتاه است که در ١۴۴ صفحه از سوی انتشارات پژاک منتشر گردیده است.

آریو برزن در مقدمه می‌نویسد که این کتاب اولین اثر اوست که در طول ١٣ سال زندگی گریلایی و در شرایط جداگانه و گوناگون به رشته تحریر درآورده است. وی در ادامه افزوده است که این کتاب تنها شامل شعرهایی است که توانسته آنها را از دست مشکلات در زندگی سخت گریلایی مصون دارد.

برزن در ادامه مقدمه یادآوری کرده است که زبان استاندارد کوردی را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا هیچ لهجه و یا گویشی را کمتر یا بیشتر از لهجه‌های دیگر ندیده‌ است.

برای مطالعه و دریافت کتاب آریو برزن [اینجا] کلیک کنید.