محکومیت سامان و سالار غزالی به ٧ سال حبس/ اطلاعات مهاباد مانع آزادی شد

​​​​​​​در روزهای گذشته سالار و سامان غزالی، دو برادر فعال مدنی اهل مهاباد، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد هر یک به ٣ سال و نیم حبس محکوم شدند

به نقل از شبکه حقوق بشر کوردستان در هفته گذشته سالار و سامان غزالی، دو برادر مهابادی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق عضویت در یکی احزاب کورد و «تبلیغ علیه نظام» هر یک مجموعا به ۳ سال و نیم حبس محکوم شدند.

جلسه دادگاهی برادران غزالی در اواسط دی ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی و بدون حق داشتن وکیل تعیینی برگزار شد. روز گذشته صدور این حکم به آنها در زندان مهاباد ابلاغ شده است.

صدور حکم حبس برای این دو فعال مدنی در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر شبکه حقوق بشر کوردستان اعلام کرد که  قرار بازداشت موقت آنها به قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل شده اما علیرغم سپردن وثیقه و صدور نامه آزادی این دو برادر، اداره اطلاعات مهاباد از آزادی آنها ممانعت به عمل آورده بود.

سالار و سامان غزالی در تاریخ ۲۶ شهریور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده‌ بودند. این دو پس از ۷۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه به زندان مهاباد منتقل شدند.

این دو برادر در زمان نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند. اتهام این افراد همکاری با یکی از احزاب کورد اعلام شده است. سامان غزالی دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه بروجرد و سالار غزالی نیز فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه رازی کرماشان است.