زهرا دوغان در سلیمانی زن‌کشی کوردها را روی صحنه برد

​​​​​​​زهرا دوغان هنرمند سرشناس و مبارز عرصه هنر در نمایشی که از سوی ژنولوژی سازماندهی شده بود مخالفت خود را با پدیده زن‌کشی در میان مردم کورد روی صحنه نشان داد.

عصر روز گذشته در یکی از سالن‌های نمایشی شهر سلیمانی جنوب کوردستان، زهرا دوغان هنرمند کورد یکی از نمایش‌های خود را به عنوان «شیون خاک» به روی صحنه برد.

این فعالیت از سوی نهاد ژنولوژی سازماندهی شده بود و در آن یکی از طرح‌های زهرا دوغان به نام «شیون خاک» از طریق پرده نمایش که پس زمینه آنرا قبرستان زنان قربانی ذهنیت مردسالاری نشان داده شد.

زهرا دوغان در نشستی خبری که بعد از نمایش اثر خود برپا کرد خاطرنشان کرد که علیه زن‌کشی در میان مردم کورد این اثر را به زنان بی‌نام‌ونشانی که از سوی مردان به قتل رسیده‌اند تقدیم کرده است.

دوغان افزود که این اثر برای اولین بار در شهر سلیمانی به نمایش درآمده است و در آینده‌ای نزدیک در شهرهای برلین آلمان، میلان ایتالیا و چندین شهر دیگر اروپا نیز به روی صحنه می‌رود. زهرا دوغان اعلام کرد که تا یکماه دیگر نیز در جنوب کوردستان فعالیت‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

زهرا دوغان در سخنان خود از زنان کورد خواست تا علیه ذهنیت مردسالاری حاکم بر جامعه و خانواده صدای خود را بلند کنند و پدیده زن‌کشی را رسوا نمایند.

منبع: rojnews